به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه کانادا از دولت و ارتش میانمار خواست نقض حقوق بشر و اقلیت‌های قومی و دینی را متوقف کند.

«کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا با انتشار پیامی در خصوص تصویب قطعنامه مرتبط با نقض حقوق بشر در میانمار در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار توقف نقض حقوق بشر و حقوق اقلیت‌های قومی و دینی در میانمار شد.

در این پیام آمده است: «کانادا و جامعه جهانی، نقض بی‌رحمانه حقوق بشر علیه مردم روهینگا در میانمار را محکوم کرده است».

فریلند با تاکید بر مسئولیت دولت‌ها در محافظت از اتباع خود در برابر پاکسازی قومی و نقض حقوق بشر اظهار داشت: «از مقامات نظامی و غیرنظامی در میانمار می‌خواهیم که همه شرایط را برای پایان خشونت‌ها در این کشور، ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم کرده و توصیه‌های کمیسیون مشورتی راخین به ریاست کوفی عنان را را مد نظر بگیرند».

دیده‌بان حقوق بشر: نظامیان میانمار به زنان مسلمان تجاوز می‌کنند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز طی گزارشی اعلام کرد زنان و دختران مسلمان میانمار مورد تعرض جنسی نظامیان این کشور قرار گرفته اند.

دیدبان حقوق بشر (HRW) با انتشار یک گزارش 37 صفحه ای تحت عنوان «تمام بدنم درد دارد؛ خشونت جنسی به زنان و دختران در میانمار» اعلام کرد: نیروهای مسلح میانمار بطور گسترده زنان و دختران مسلمان روهینگیا را مورد تعرض جنسی قرار می دهند.

در این گزارش همچنین آمده است:«این سازمان با 52 زن روهینگیایی که 29 نفر آنها از جمله سه دختر زیر 18 ساله، مورد تعرض جنسی واقع شده‌ و به بنگلادش گریخته‌اند، گفتگو کرده است. بسیاری از آنها شاهد قتل فرزندان، همسران و خانواده های شان بوده‌اند.در برخی از موارد تعرض جنسی نظامیان میانمار علیه زنان و دختران روهنگیایی به صورت گروهی انجام شده است. قربانیان تجاوز جنسی پس از تحمل چندین روز درد و رنج، خود را به بنگلادش رسانده اند.این موارد بخشی از تلاش سازمان‌یافته ارتش میانمار در راستای پاک سازی قومی اقلیت مذهبی مسلمانان روهنگیا است. عملکرد وحشیانه و خشونت بار ارتش میانمار، تعدادی بی شمار زنان و دختران را صدمه زده و از لحاظ روحی و جسمی زخمی ساخته‎ است».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.