برخی از دیپلمات های کشورهای خلیج فارس بر این باورند که در سایه اصرار چهار کشور تحریم کننده قطر بر ضرورت برآورده کردن خواسته های سیزده گانه شان و اصرار قطر بر گفت و گوی بدون پیش شرط، نشانه هایی مبنی بر حل بحران در آینده نزدیک وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه عکاظ  چاپ عربستان سعودی امروز دوشنبه به نقل از چندین منبع نوشت که نشست سران شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس شش ماه به تأخیر می افتد.

این منابع گفتند که « هدف از تأخیر در برگزاری نشست سران از بین بردن اختلاف ها و پایان دادن به بحرانی است که به دلیل پایبند نبودن دولت قطر به توافقنامه ریاض 2013 و پیوست های تکمیلی آن در سال 2014» است.

این در حالی است که این منابع تأخیر را محتمل دانستند،  شیخ «محمد العبدالله» وزیر دولت کویت در امور شورای وزیران و سرپرست وزارت اطلاع رسانی کویت در پاسخی به پرسش این روزنامه درباره تأخیر زمان برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس گفت که هنوز موضع رسمی درباره زمان برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار است در دسامبر آینده برگزار شود، اتخاذ نشده است.

برخی از دیپلمات های کشورهای خلیج فارس بر این باورند که در سایه اصرار چهار کشور تحریم کننده قطر بر ضرورت برآورده کردن خواسته های سیزده گانه شان و اصرار قطر بر گفت و گوی بدون پیش شرط، نشانه هایی مبنی بر حل بحران در آینده نزدیک وجود ندارد.

بنابر این گزارش ، عربستان، امارات، بحرین و مصر در ماه ژوئن گذشته روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور را متهم به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها کردند؛ اتها م هایی که قطر آنها را رد کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.