برخی منابع از بمباران منطقه ای در جنوب سوریه توسط رژیم اسرائیل خبر دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا) دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که هواپیماهای نظامی اسرائیلی دو حمله هوایی به مواضعی انجام دادند که یک گروه همپیمانان با گروه داعش را در جنوب سوریه هدف قرار داد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در بیانیه ای تصریح کرد که هواپیماهای اسرائیلی در آسمان منطقه «حوض الیرموک» در ریف غربی«درعا»دیده شدند و این منطقه را دوبار مورد حمله قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که هواپیماهای اسرائیلی  شهرک« سحم» در جولان که در اشغال گروه « جیش خالد بن الولید» که با داعش بیعت کرده را بمباران کردند.این بمباران منجر به ویرانی مکان هایی شد که هدف قرار گرفت اما از تلفات انسانی آن هنوز گزارشی منتشر نشده است.

گروه جیش خالد بن الولید که با داعش بیعت کرده است مساحتی نزدیک به 250 کیلومتر مربع از اراضی سوریه را در اشغال خود دارد و در حوض الیرموک در ریف غربی درعا به موازات جولان سوریه که اسرائیل از سال 1967 در اشغال خود دارد، حضور دارد.

 

آزادی دو شهر در استان دیرالزور

برخی منابع خبری شب گذشته گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش موفق شدند شهر «قوریه» در حومه دیر الزور را به طور کامل از اشغال داعش آزاد کنند.

برخی منابع محلی گفتند که  ارتش سوریه و هم پیمانانش با حمله به بخش جنوب شرقی شهر القوریه وارد شهر القوریه واقع در حومه شرقی دیر الزور شدند و این شهر را به کنترل خود درآورد.

رسانه های نزدیک به گروه های مسلح نیز اذعان کردند که نیروهای سوری در ادامه پیشروی خود در حومه شرقی دیر الزور مناطق جدیدی را به کنترل خود درآوردند.

یک منبع نظامی نیز گفت که ارتش سوریه و هم پیمانانش شهر«خشام»در ریف دیرالزور در کرانه شرقی رود فرات را از گروه داعش بازپس گرفته و آن را آزاد کردند.

این منبع افزود که ارتش سوریه به پیشروی خود در منطقه با همکاری نیروهای همپیمان اش ادامه داده و توانست تعداد زیادی از تروریست ها را بکشد و خودروهای زره پوش و خودروهای مجهز به تیربار را منهدم کنند.

ارتش سوریه 14 اکتبر جاری نیز توانست شهر« المیادین»در استان دیرالزور که پایگاه مهم داعش در منطقه شرقی سوریه به شمار می رفت را آزاد کند.

 

واکنش دمشق به تحولات جدید در این کشور

در تحولی دیگر، «محمد رامز» وزیر اطلاع رسانی سوریه ورود نیروهای نظامی ترکیه به شهر «ادلب» و حضور نظامی آمریکا در منطقه «التنف» و برخی مناطق مرزی را «تجاوز آشکار» توصیف کرد که حاکمیت سوریه را نقض کرده و نیز نقض همه قوانین بین المللی است و دولت سوریه حق دارد با آن به شیوه مناسب پاسخ دهد.

محمد رامز ترجمان وزیر در این خصوص گفت:«همه می دانند که بخشی از واحدهای نظامی ترکیه وارد ادلیب و دیگر مناطق مرزی شده اند و از حضور آمریکایی ها در بعضی از نواحی و پایگاه ها در شمال و «التنف» مطلع هستند. این گونه اعمال را تجاوز می دانیم که حاکمیت سوریه و قوانین بین المللی و قطعنامه سازمان ملل را بطور فاحش نقض می کند».

وی گفت که دمشق قصد دارد کنترل خود بر کل اراضی سوریه را برقرار سازد.

رامز تأکید کرد که «ما حق داریم به این نوع تجاوز پاسخ بدهیم. ارتش سوریه کنترل خود بر هر ذره از خاک کشور از شمال تا جنوب و شرق تا غرب را  برقرار می کند».

رامز  در ادامه افزود که برخی آشتی در مناطق مختلف و ایجاد مناطق کاهش تنش را توجیه یا مقدمه برای فدرالیسم یا کنفدرالیسم یا خودمختاری می دانند ولی دولت سوریه هرگز چنین چیزهایی را به رسمیت نمی شناسد.

وی تصریح کرد که فقط مردم سوریه هستند که آینده و شکل کشور و دولت شان را مشخص می کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به کنترل شهر «الرقه» پایتخت داعش توسط هم پیمانان آمریکا نیز گفت که دولت سوریه شهر الرقه را تا زمانی که ارتش سوریه وارد آن نشود آزاده شده نمی داند.

 

قتل عام 120 نفر در حمص

از سوی دیگر ، برخی منابع خبری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش 120 نفر در زمان اشغال شهر «القریتین» در استان «حمص» و پیش از آزادی آن توسط ارتش سوریه به قتل رساند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.