هر چند پرونده شکایت ‌ها از بیل کلینتون در زمینه آزار جنسی و روابط غیراخلاقی قطورتر از دونالد ترامپ است، اما شباهت هایی بین آنها در این زمینه دیده می‌ شود و این سوال را مطرح می کند که آیا او هم به همین دلیل استیضاح خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه «ژورنال اینکوایرر» چاپ ایالت «کانکتیکات» آمریکا در گزارشی مشروح نوشت: موضوع روابط خارج از عرف سیاستمداران آمریکایی و ارتباط نامشروع آنها با زنان موضوع تازه ‌ای نیست و مثال های بسیاری از این گونه روابط وجود داشته است. آنچه این موضوع را اکنون بار دیگر مطرح کرده، موضوع شکایت از رئیس جمهور آمریکا توسط خانمی به نام «سامر زِرووس» شرکت ‌کننده سابق مسابقه تلویزیونی «اپرنتیس» است.

 

1

بی شک سخنان جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را که سال گذشته ویدئوی آن منتشر شد به خاطر دارید. سخنانی رکیک نسبت به زنان که در سال 2005 ضبط شده و به گفته ترامپ چیزی جز «حرف ‌های عادی مردانه در اتاق رختکن!» نبوده است.

در این ویدئو که روزنامه واشنگتن‌ پست آن را منتشر کرد، صدای ترامپ شنیده می ‌شود که با لحنی مغرور به «بیلی بوش» مجری یک برنامه تلویزیونی، می‌ گوید «وقتی آدم ستاره باشد، می ‌تواند هر کاری خواست با زن‌ ها بکند».

در همان زمان سامر زِرووس و «کریستین اندرسون» که پیش ‌تر مدل بود، در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست ترامپ را متهم به آزار جنسی کردند. پس از آن زنان دیگری هم شجاعت پیدا کردند و اقرار کردند زمانی قربانی جنسی ترامپ بوده اند.

 

9aabb5480ef86022b39a067d953709db

 

چندین زن دیگر به جز این دو نفر هم شکایاتی را علیه ترامپ در این خصوص مطرح کردند. اما شکایت های آنها راه به جایی نبرد:

جسیکا لیدز: او زنی ۷۴ ساله اهل نیویورک است که می گوید در اوایل دهه ۱۹۸۰ هنگامی که با ترامپ در هواپیما همسفر بوده، دونالد به او تعرض کرده است.

ناتاشا استوینوف: وی که از نویسندگان مجله «پیپل» است می گوید در جریان مصاحبه ای که در سال ۲۰۰۵ با ترامپ داشته، دونالد به او تعرض کرده است.

راشل کروکس: او گفته ترامپ در سال ۲۰۰۵ به او تعرض کرده است.

تمپل تاگارت: او هم همین ادعا را مطرح کرده است.

جیل هارث: وی می گوید ترامپ در سال ۱۹۹۷ او را به گوشه ای رانده و به او تعرض کرده است.

کتی هلر: او مدعی است ترامپ به زور خواسته به او تعرض کند.

ناتاشا دیکسون: او که در سال ۲۰۰۱ برنده ملکه زیبایی آمریکا شده بود می گوید ترامپ وارد اتاق تعویض لباس آنها می شده است.

کارنا ویرجینیا: کارنا پس از مناظره سوم به رسانه ها روی آورد و گفت ترامپ در سال ۱۹۹۸ به او تعرض کرده است.

ترامپ همه این شکایت ها را رد کرده است.

اکنون که رسوایی آزار جنسی هنرپیشگان زن هالیوود توسط «هاروی وینستین» یکی از مشهورترین تهیه ‌کنندگان صنعت سینما به اوج رسیده است، وب سایت «بازفید» گزارش کرده است که دستگاه قضایی آمریکا از همکاران پیشین ترامپ که در کارزار انتخاباتی وی فعال بودند، خواسته است که بدون استثنا، تمامی مدارک دال بر اعمال آزار جنسی زنان توسط ترامپ را به دادگاه عالی ایالت «نیویورک» ارائه کنند.

این پرونده قضایی در پی آن به جریان افتاده است که خانم سامر زرووس 42 ساله علیه دونالد ترامپ به اتهام افترا و تهمت شکایت کرد. سامر زرووس اعلام کرده است که در سال ۲۰۰۷ زمانی که برای مصاحبه استخدام در یک برنامه تلویزیونی در یک هتل با ترامپ دیدار کرده از سوی وی مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

 

4

 

ترامپ او را دروغگو خوانده، ادعاهایش را رد کرده و گفته که هرگز زرووس را به اتاق هتلش دعوت نکرده و اتفاقاتی که او گفته هرگز رخ نداده است. اکنون و در پی این اظهارات، زرووس علیه ترامپ به دادگاه شکایت کرده است.

به گفته وکلای سامر زرووس نخستین جلسه بررسی این پرونده 31 اکتبر (9 آبان) برگزار خواهد شد.

شباهت ترامپ با کلینتون

هر چند پرونده شکایت‌ ها از «بیل کلینتون» رئیس جمهور سابق آمریکا در زمینه آزار جنسی و روابط غیراخلاقی قطورتر از دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی است، اما شباهت ‌هایی بین آنها در این زمینه دیده می ‌شود.

عمق رسوایی اخلاقی بیل کلینتون چهل و دومین رئیس ‌جمهور آمریکا تا حدی بود که حتی کنگره این کشور در سال 1998 برای او جلسه استیضاح تشکیل داد.

طرح این استیضاح مبتنی بر اتهامات دروغگویی غیرقانونی کلینتون و لاپوشانی رابطه او با «مونیکا لوینسکی» کارمند وقت کاخ سفید و همچنین کارمند بعدی وزارت دفاع آمریکا بود.

در صحن مجلس بحث داغی آغاز شد و دو اتهام با حمایت جمهوری خواهان و اندکی از دموکرات‌ ها تصویب شد. اما بعدها مجلس سنا کلینتون را از هر دو اتهام تبرئه کرد.

در سال 2001، پس از اینکه بیل کلینتون در دادگاه ایالت «آرکانزاس» پذیرفت که در پرونده «پائولا جونز» در اقداماتی دخالت داشته که به کار وزارت دادگستری ضربه زده، جواز وکالتش به مدت 5 سال معلق شد.

 

3

 

در سال 1994 جونز از کلینتون به دادگاه شکایت کرده بود که رئیس‌ جمهور وقت آمریکا بدون رضایتش در 1991 به او نزدیک شده است؛ شکایتی که در 1998 قاضی پرونده آن را رد کرد ولی جونز به حکم اعتراض کرد.

در پی تایید رابطه کلینتون با لوینسکی، شکایت جونز دوباره به جریان افتاد. کلینتون بعدها با «مصالحه خارج از دادگاه» موافقت کرد و برای اتمام شکایت، به جونز 850 هزار دلار پرداخت کرد.

بیل کلینتون که پیش از ریاست جمهوری به مدت 12 سال فرمانداری آرکانزاس را بر عهده داشت، موارد متعدد دیگری از روابط غیراخلاقی در کارنامه خودش داشته است.

 

2

 

«جوآنیتا برادریک» یکی دیگر از زنانی بود که گفته بود بیل کلینتون در اواخر دهه 1970 میلادی به او تجاوز کرد.

وی که از زنان طرفدار کلینتون در مبارزات انتخاباتی آن زمان بود، پس از درخواست او برای ملاقات به هتلی در آرکانزاس رفت اما در نهایت با آزار جنسی مواجه شد.

برادریک در یک برنامه تلویزیونی درباره این ماجرا گفت که بیل کلینتون در جریان حمله جنسی، او را زخمی کرد.

«دالی کایل» یکی دیگر از زنانی است که در کارنامه تاریک و سیاه آزار جنسی بیل کلینتون به چشم می ‌خورد.

او که از همکلاسی های دوران کودکی کلینتون بوده، تاکید کرده که از سال 1974 تا 1992 با وی رابطه جنسی داشته است (این در حالی است که بیل کلینتون در سال 1975 با هیلاری کلینتون ازدواج کرده بود).

«کایل» بعدها کتاب خاطراتی با عنوان «هیلاری؛ آن زن دیگر: یک خاطره سیاسی» منتشر و در آن تاکید کرده که هیلاری کلینتون کاملا در جریان رفتارهای شوهرش قرار داشت.

به گفته او، هیلاری از همان ابتدا در جریان قرار داشت و برای بیل نقش «شریک عاطفی» را ایفا نکرد بلکه برایش تنها نقش تامین‌ کننده مالی داشت.

«کاتلین ویلی» یکی دیگر از زنانی است که بیل کلینتون را به آزار جنسی متهم کرده بود.

او که سابقه فعالیت به عنوان داوطلب در کاخ سفید را دارد، در سال 1998 گفت که بیل کلینتون در سال 1993 در کاخ سفید او را مورد آزار جنسی قرار داده بود.

«جنیفر فلاورز» مدل و بازیگر آمریکایی از دیگر افرادی است که بیل کلینتون خودش رسما تایید کرده با او رابطه جنسی داشته است.

وی در سال 1992 اعلام کرد که با بیل کلینتون 12 سال رابطه جنسی داشت که این موضوع در آن زمان با تکذیب کلینتون مواجه شد اما در سال 1998 رئیس‌ جمهور وقت، به رابطه جنسی با این بازیگر اذعان کرد.

اسامی دیگری هم در ارتباط با پرونده روابط غیراخلاقی بیل کلینتون دیده می ‌شود که در بین آنها «سالی پردو» دختر شایسته پیشین ایالت آرکانزاس است. او گفته است که در سال 1983 با بیل کلینتون فرماندار وقت ایالت آرکانزاس به مدت 4 ماه رابطه داشته است.

هم ترامپ و هم کلینتون، توجه خاص و ویژه‌ ای به دختران شایسته، بازیگران زن و مدل‌ ها داشته ‌اند و می ‌توان در زندگی آنها رد پای آنها را به وضوح دید.

ترامپ که رسما سه بار ازدواج کرده است، هر سه همسرش یا در زمینه بازیگری فعالیت داشتند یا مدل بودند.

ترامپ در سال 1977، با «ایوانا ترامپ»، مانکن اهل جمهوری چک ازدواج کرد. این دو با هم سه فرزند دارند. آنها در سال 1991 طلاق گرفتند.

ترامپ در سال 1993 دو ماه پس از تولد دخترش به نام «تیفانی» با مادر او که هنرپیشه ‌ای به نام «مارلا میپلز» بود، ازدواج کرد. آنها در سال 1999 طلاق گرفتند.

ترامپ در سال 1998، با «ملانیا کناوس» مانکن اهل اسلوونی دیدار کرد و پس از آشنایی چند ساله، آنها سرانجام در سال 2005 ازدواج کردند.

 

melania-donald-trump-marriage-ss06

 

ازدواج اول ترامپ، در نهایت به دنبال افشای روابط غیراخلاقی او با مارلا میپلز به طلاق انجامید. ترامپ یک سال پس از طلاق، با میپلز ازدواج کرد. ازدواج دوم ترامپ اما کمتر از 6 سال دوام داشت.

 

7

 

ترامپ یک سال پس از ازدواج دومش به رابطه غیراخلاقی ‌اش اذعان کرد اما با لحنی افتخار آمیز از آن سخن گفت.

ترامپ در سال 1994 درباره رابطه با مارلا میپلز در زمانی که او در ازدواج با همسر اولش بود، گفت: «زندگی من از بسیاری جهت ها، خیلی خوب بود. تجارتم عالی، یک دوست دختر زیبا، یک زن زیبا. همه چیز زیبا بود.»

متاسفانه متهم کنندگانی که هم ‌اکنون اتهاماتی به ترامپ وارد می ‌کنند هیچ گونه شاهد، مدرک و یا سندی که گویا و اثبات کننده صحت حرف‌ هایشان باشد، ندارند. اما امروزه به زنان توجه بیشتری نسبت به دوران کلینتون می ‌شود؛ مخصوصا زنانی که تصاویری از آنها در مجامع عمومی منتشر می ‌شود و آبروی آنها در معرض خطر قرار می ‌گیرد.

ترامپ و هوادارانش اتهاماتی را که به او وارد شده است رد کرده و مانند بیل کلینتون از خود دفاع کرده و گفته‌ اند این زنان انگیزه‌ های سیاسی داشته، یا بخشی از یک برنامه حساب‌ شده بوده‌ اند و یا خواهان جلب توجه عمومی هستند. ترامپ آنها را «دروغگو» نیز خطاب کرده است.

کسانی که بیل کلینتون را متهم می ‌کردند نتوانستند ادعاهای خود را با سند و مدرک ثابت کنند همین اتفاق برای ترامپ هم رخ داده است و هیچ یک از زنانی که تاکنون او را متهم کرده ‌اند، نتوانسته ‌اند دعاوی خود را به اثبات برسانند. اما به نظر می ‌رسد افکار عمومی آمریکا در حال حاضر تمایل بیشتری به قبول دعوی های شکایت کنندگان ترامپ دارد و همین موضوع می تواند جرقه استیضاح وی را بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.