سازمان ملل اعلام کرد که هزاران مسلمان روهینگیایی دیگر در حال فرار از میانمار هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت: «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری اعلام کرد که هزاران مسلمان روهینگیایی دیگر در استان«راخین» به دلیل ترس از خشونت‌های مرگبار در حال فرار از میانمار به سمت بنگلادش هستند.

وی با بیان اینکه طی چهار روز گذشته حدود 7 هزار پناهجوی روهینگیایی دیگر وارد بنگلادش شده اند، تصریح کرد: شمار آوارگان روهینگیایی که وارد بنگلادش شده اند، به 589 هزار نفر رسید.

حق با اشاره به وضعیت وخیم پناهجویان روهینگیایی در اردوگاه ها و اینکه نیازهای اولیه کودکان پناهجو تامین نشده است، گفت: با این حال دولت میانمار تا کنون به کارشناسان سازمان ملل اجازه ورود به این کشور را نداده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز ده روز پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیماری‌های ناقل از آب آشامیدنی و شرایط نامناسب اردوگاه‌ها در بنگلادش، زندگی 320 هزار کودک آراکانی را تهدید می کند.

در تحولی دیگر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیماری‌های منتقله از آب آشامیدنی و شرایط نامناسب اردوگاه‌ها در بنگلادش، جان 320 هزار کودک آراکانی را تهدید می کند.

در گزارش یونیسف با اشاره به اینکه از 25 اوت تاکنون که حوادث خشونت‌بار در میانمار آغاز شده، هر هفته حدود 12 هزار کودک آراکانی مجبور به پناه بردن به بنگلادش شده اند.

در این گزارش آمده است: «هر روز هزار و 200 تا هزار و 800 کودک آراکانی مجبور به فرار به بنگلادش می‌شوند و اخیرا حدود 10 هزار کودک وارد خاک این کشور شده‌اند».

«آنتونی لیک» مدیر اجرایی یونیسف که پیش از این از اردوگاه‌های شهر «کوکس بازار» در جنوب بنگلادش بازدید کرده است، درباره این گزارش گفت: بسیاری از کودکان آراکانی که به بنگلادش پناه برده‌اند، وحشتی را تجربه کرده اند که نباید هیچ کودکی شاهد آن باشد. همه آنها به دلیل چیزهایی که از دست داده اند، رنج زیادی را متحمل می شوند.

لیک تاکید کرد که این کودکان به صورت اضطراری به مواد غذای، آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی نیاز دارند.

براساس این گزارش، 582 هزار مسلمان آراکان از 25 آگوست به دلیل حوادث خشونت بار در میانمار به بنگلادش گریخته اند که 320 هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

در این گزارش با اشاره به اینکه شرایط بد زندگی در اردوگاه‌ها و شیوع بیماری‌های منتقله از آب، جان 320 هزار کودک را مورد تهدید قرار می دهد، گفته شده که سوء تغذیه و بیماری وبا خطری جدی برای کودکان حاضر در اردوگاه‌ها است.

یونیسف در گزارش خود با اشاره به اینکه این سازمان به کودکان مسلمان آراکانی اجازه دسترسی ندارد، بر لزوم حل این مشکل تاکید شده است.

از سوی دیگر،  مسئولان سازمان ملل متحد اعلام کردند شمار مسلمانان آراکان که از خشونت ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه ‌های بنگلادش پناه برده اند به 800 هزار نفر رسیده است.

«ژوئل میلمان» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در نشست مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، گفت: شمار مسلمانان میانماری که از خشونت ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌ های بنگلادش پناه برده اند به 800 هزار نفر رسیده است.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است. لازم به ذکر است که از سال 1970 تا کنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.