عربستان سعودی نیاز به این دارد که بهای جهانی نفت بالا برود تا مشکل بودجه سالیانه خود را حل کند و نیز بخشی از سهام آرامکو را با موفقیت بفروشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دو هفته از سفر ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به مسکو دو هفته گذشت لیکن رسانه های روسی همچنان تا کنون دلایل متفاوتی درباره این سفر مطرح می کنند روزنامه «مسکوفسکی کومسومولیتس» روسیه نیز دیدگاه و تصور خاص خود را درباره این سفر مطرح کرده است.

«نیکولای واردول» در مقاله ای در این روزنامه نوشت که این سفر اذعان واقعی به این است که روسیه قادر به تأثیر بر روند تحولات و اوضاع در خارومیانه است. پس از این سفر هیچ گونه تردیدی در نقش مهم روسیه در سیاست جهانی وجود ندارد.

با وجود این نویسنده این مقاله بر این باور است که اقتصاد هدف مهم از این سفر است و نه سیاست.

در ادامه این مقاله آمده است که مشکلات اقتصادی عربستان سعودی ناشی از کاهش بهای نفت است. ریاض 90 درصد به نفت تکیه دارد و به آن امیدوار است. ریاض ضرورت حل این مشکل(کسری در بودجه سالیانه سال 2017 عربستان به 15 درصد از تولید ناخالص ملی رسید) را درک می کند.حجم ذخایر مالی عربستان از سال 2014 تا کنون از 737 میلیارد دلار به 487 میلیارد دلار رسید.

عربستان از سال آینده در چارچوب مجموعه ای از تدابیر، برای تنوع بخشیدن به اقتصادش برنامه ریزی می کند. ریاض همچنین به دنبال تبدیل شدن به مرکز مالی اصلی در خاورمیانه از طریق عرضه عمومی شرکت نفتی«آرامکو» شود.

عربستان سعودی نیاز به این دارد که بهای جهانی نفت بالا برود تا مشکل بودجه سالیانه خود را حل کند و نیز بخشی از سهام آرامکو را با موفقیت بفروشد.لیکن بهای بالا نفت در جهان دعوت به تولید کنندگان نفت صخره ای آمریکایی ها به شمار می رود که باعث فروپاشی بهای نفت در سال 2014 شدند.

در این مقاله آمده است پس از دیدار پوتین با پادشاه عربستان سعودی بهای نفت بالا رفت.

نویسنده این مقاله در ادامه این پرسش را مطرح می کند که پوتین و ملک سلمان بر سر چه جیزی به توافق رسیدند؟

اظهار نظرهای رسمی به این مساله اشاره می کنند که رهبران دو کشور بر سر کارایی سیاست اوپک اطمینان دارند و نیز درباره امکان اتخاذ تدابیر دیگر برای محدود کردن تولید و صادرات نفت به منظور حفظ بهای جهانی نفت رایزنی کردند.

 نویسنده در ادامه اشاره می کند که شرکت های تولید کننده نفت تمایل به تولید نفت و راه اندازی پروژه های جدید دارند لیکن این تولید کنندگان نفت نیستند که تصمیم ها را می گیرند. این موضوع نیز در رأس رایزنی ها در کرملین بود.

به نظر می رسد که تمدید زمان تولید نفت بسیار واقعی باشد. زمان اجرای عرضه عمومی اولیه بخشی از سهام شرکت آرامکوی عربستان در اینجا بسیار سرنوشت ساز است. قبل از اجرای آن عربستان برای فروپاشی بهای نفت برنامه ریزی نمی کند. در اینجا همچنین نتایج عرضه اولیه آن لحظه« واقعی» خواهد بود.

در پایان این مقاله آمده است که امکان وقوع جنگ نفت بسیار زیاد است. در واقع پوتین و پادشاه عربستان سعودی زمان وقوع آن را مورد بررسی قرار دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.