دولت آلمان به واشنگتن نسبت به خروج از برجام هشدار داد و خواستار گفت و گو شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، آلمان ضمن استقبال از اعلام «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آلمان برای«بررسی» فرصت های گفت و گو با کره شمالی درباره برنامه هسته ای این کشور از واشنگتن خواست که گام های مشابهی را در قبال ایران اتخاذ کند.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در بیانیه ای نسبت به خروج از توافق هسته ای که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا با ایران امضا کرد هشدار و گفت که خروج واشنگتن از این توافقنامه جایگاه و جدیت آمریکا برای مذاکره با کره شمالی را تهدید به تضعیف می کند.

تهران در سال 2015 با امضای توافقنامه هسته ای در مقابل کاهش تحریم های اقتصادی برنامه هسته ای خود را محدود کرد لیکن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این توافقنامه را شرم آور توصیف کرد و واشنگتن نیز ماه پیش اعلام کرد که خروج یا عدم خروج از این توافقنامه را بررسی می کند.

آلمان خواستار شیوه های مسالمت آمیز برای کاهش شدت تنش در شبه جزیره کره شد و از برخی از سخنان ترامپ درباره نزاع هسته ای احتمالی با کره انتقاد کرد.

گابریل در ادامه گفت:این دقیقا راه درست است.کره شمالی باید این پیشنهاد(پیشنهاد مذاکره) را جدی بگیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: امیدوارم که چنین پیشنهادی درباره ایران داده شود. اگر ایالات متحده آمریکا توافقنامه هسته ای با ایران را لغو کند، این اقدام جایگاه و جدیت واشنگتن برای توافق با کره شمالی را تضعیف می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.