ارتش سوریه عملیات نظامی خود در محور« عین ترما- جوبر»در شرق پایتخت سوریه را از سر گرفت و مواضع گروه های مسلح را با موشک و توپخانه سنگین هدف قرار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل  از المیادین، یک منبع نظامی سوری گفت که رژیم اسرائیل تلاش کرد که یک جنگنده سوری در آسمان استان«القنیطره» را سرنگون کند اما موفق به انجام این کار نشد.

این منبع افزود که جنگنده سوری با شلیک یک بالن حرارتی توانست از برخورد این موشک جلوگیری کند.

این حادثه در منطقه «الشوکتلیه» در استان القنیطره رخ داد.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گفت که به موجب یک توافق گروه های مسلح از منطقه«القدم» در نزدیکی دمشق به همراه خانواده های خود به سمت شمال سوریه می روند.

بر اساس این توافقنامه هر کسی از افراد مسلح و خانواده اش تمایل داشته باشد می تواند به سمت استان«ادلب» برود.

در این توافقنامه همچنین آمده است که افراد مسلحی که تمایل به ماندن در منطقه القدم هستند نیز مشکل شان حل می شود.

همچنین به موجب این توافقنامه تعدادی از اهالی «کفریا» و «الفوعه» محاصره شده در استان ادلب در مقابل خارج شده ها از منطقه القدم از این دو شهرک خارج می شوند.

در همین حال، ارتش روسیه یک پل به طول 210 متر روی رود فرات در دیرالزور ایجاد کرد.

این پل طی دو روز و زیر گلوله باران پیوسته داعش ایجاد شد.این گلوله باران تلفاتی نداشته است.

ساخت این پل باعث می شود که ادوات نظامی سنگین و کمک های انسانی به سمت شرق رود فرات منتقل شود.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که روزانه 8 هزار خودرو و نیز زره پوش های سنگین و تانگ ها و نفربرها و نیز سامانه های موشکی می توانند از این پل به سمت شرق رود فرات عبور کنند.

در همین حال، خبرنگار النشره در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات نظامی خود در محور« عین ترما- جوبر»در شرق پایتخت سوریه را از سر گرفت و مواضع گروه های مسلح را با موشک و توپخانه سنگین هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که ارتش سوریه مکان ها و مراکز افراد مسلح در محور جوبر-عین ترما را به شدت زیر آتش گرفت.

در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه در پایگاه اینترنتی خود ویدیوئی از حمله موشکی روسیه به مواضع داعش در استان«ادلب» منتشر کرد.

ژنرال« ایگور کوناشینکوف»سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که طی روزهای گذشته نیروهای روسیه 10 مرکز وابسته به داعش در استان ادلب را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که 27 مورد نقض آتش بس در سوریه طی 24 ساعت گذشته در استان های «حمص»،«حلب»، و «درعا» ثبت شد.

خبرگزاری آلمان نیز به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه ، وابسته به مخالفان سوریه، اعلام کرد که صدای چندین انفجار ناشی از اصابت چندین موشک امروز-سه شنبه- در زادگاه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه شنیده شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه ای تأکید کرد که حداقل 12 موشک برای سومین روز متوالی به مکان هایی در«ریف جبله» و ریف شهر«القرادحه» زادگاه بشار اسد در استان«لاذقیه» اصابت کردند ولی گزارشی درباره تلفات انسانی هنوز منتشر نشده است.

این سازمان در ادامه تصریح کرد که در اثر اصابت شش راکت به مناطقی در نزدیکی شهر القرادحه دو زن جان خود را از دست دادند و شش نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.