مکان: آلمان/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مردم آلمان در انتخابات پارلمانی این کشور امروز به پای صندوق های رای رفته‌ اند.

اگر نظرسنجی‌ ها درست باشد، حزب حاکم دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل» پیروز خواهد بود و وی برای یک دوره چهار ساله دیگر هم صدر اعظم آلمان خواهد شد. اما پیش‌ بینی‌ ها حاکی از آن است که برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، شش حزب از جمله یک حزب راست گرای افراطی به بوندستاگ (پارلمان آلمان) راه پیدا می‌ کنند.

این انتخابات برای صدر اعظم کنونی آزمایشی مهم خواهد بود. به گفته ناظران تغییرات گسترده‌ ای در فضای سیاسی آلمان در حال رخ دادن است و احتمال این که حزب ضد مهاجرت و ضد اسلام «جایگزین برای آلمان» بتواند به پارلمان راه پیدا کند، بسیار بالا است. این حزب تاکنون هیچ نماینده‌ ای در پارلمان نداشته است.

تعداد واجدان شرایط رای دهی حدود 61.5 میلیون نفر است که هر کدام دو رای دارند. رای اول رای مستقیم به نامزدهای حوزه‌ های انتخاباتی است. رای دوم به فهرست احزاب در هر یک از 16 ایالت آلمان داده می‌ شود. هر یک از احزاب برای راه یافتن به پارلمان آلمان باید یا پنج درصد آرا را از رای دوم کسب کنند یا سه کرسی از رای اول به دست آورد.

آلمان به دلیل اقتصادش نقشی تعیین‌ کننده ای در اتحادیه اروپا دارد و بودجه اتحادیه بیش از هر کشور دیگری به آلمان وابسته است. 

مکان: آلمان

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.