وزیر خارجه کره شمالی تأکید کرد که پیونگ یانگ قصد ندارد که با سلاح هسته ای کشورهایی را که در رزمایش نظامی آمریکا شرکت ندارند را مورد حمله قرار دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: کره شمالی کشورهایی که قرار است آنها را نابود کند، مشخص کرد.

«ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی تأکید کرد که کشورش تدابیر پیشگیرانه و محکمی را علیه ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش در صورت هر گونه حمله به این کشور اتخاذ می کند.

یونگ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: کره شمالی سلاح هسته ای در تملک دارد و تدابیر پیشگیرانه و تدابیر سخت«بدون تردید و بی رحمانه» ای اتخاذ می کند در صورتی که نشانه ای مبنی بر حمله نظامی آمریکا یا هم پیمانانش برای از بین بردن رهبرمان یا حمله نظامی به کشور وجود داشته باشد».

وزیر خارجه کره شمالی تأکید کرد که  پیونگ یانگ قصد ندارد که با سلاح هسته ای کشورهایی را که در رزمایش نظامی آمریکا شرکت ندارند را مورد حمله قرار دهد.

یونگ هو در ادامه گفت: قصد نداریم کشورهایی که به عملیات نظامی آمریکا علیه کره شمالی ملحق نمی شوند را تهدید کنیم یا علیه آنها سلاح هسته ای به کار ببریم.

کره شمالی در سوم سپتامبر اعلام کرد که یک کلاهک ویرانگر هیدروژنی که می تواند از آن در موشک های بالستیک قاره پیما استفاده کرد را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.

علاوه بر آن، کره شمالی یک هفته پیش از این آزمایش، یک موشک بالستیک شلیک کرد که بر فراز اراضی ژاپن به پرواز در آمد.

در واکنش به آن شورای امنیت سازمان ملل با اجماع تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد که تا حدود زیادی توان پیونگ یانگ در صادرات و واردات را محدود می کند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل در 19 سپتامبر رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» توصیف کرده و تهدید کرد که در صورت ادامه آزمایش های هسته ای توسط پیونگ یانگ، کره شمالی را نابود می کند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد بمب افکن های  بی 1 بی لنسر  این کشور با همراهی جت های جنگنده روز گذشته –شنبه- در حریم هوایی بین المللی بر فراز آبهای شرق کره شمالی با هدف قدرت نمایی به پرواز درآمدند. 

این اقدام آمریکا دامنه گزینه های نظامی در دسترس دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را علیه کره شمالی به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، پنتاگون اعلام کرد پرواز این بمب افکن ها و جنگنده های آمریکایی به شمال منطقه ای غیرنظامی که کره شمالی و کره جنوبی را از یکدیگر جدا می کند ، دورترین مسافتی است که یک جت جنگنده یا بمب افکن آمریکایی در قرن بیست و یکم طی کرده است.
دانا وایت سخنگوی پنتاگون گفت: هدف از این ماموریت نشان دادن عزم و جدیت آمریکا در واکنش به رفتار بی پروای کره شمالی و همچنین پیامی روشن است مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا گزینه های نظامی فراوانی برای مقابله با هرگونه تهدید دارد.
وی برنامه تسلیحاتی کره شمالی را  تهدیدی جدی  نامید و تصریح کرد : ما آماده ایم برای دفاع از خاک آمریکا و متحدان واشنگتن ، طیف گسترده ای از توانمندی های نظامی را به کار بگیریم.
این ماموریت بمب افکن های آمریکایی پس از یک هفته جنگ کلامی شدید بین واشنگتن و پیونگ یانگ و توهین های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی علیه یکدیگر انجام شد. 
کره شمالی سوم سپتامبر ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. کره شمالی همچنین امسال دهها فروند موشک آزمایش کرده و به فعالیت های خود برای دستیابی به موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد ، سرعت بخشیده است.

در همین حال، تظاهرات ضد آمریکایی با حضور صدهزار نفر از مردم کره شمالی در پیونگ یانگ برگزار شد.

هزاران نفر از مردم کره شمالی تظاهرات  ضد آمریکایی گسترده‌ای در پیونگ‌یانگ برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ به نقل از «کی سی ان ای» رسانه حکومتی کره شمالی، بیش از 100 هزار نفر از مردم کره شمالی در راهپیمایی گسترده‌ای در پایتخت این کشور حاضر شدند. 

خبرگزاری کره شمالی گزارش داد مقامات ارتش و سیاسیون کره شمالی در این راهپیمایی سخنرانی کردند. ری ای-بائه یکی از نظامیان کره شمالی گفت این کشور آماده جنگ با آمریکایی‌ها است. وی افزود، کره شمالی آماده است تا آمریکا این امپراطوری شیطانی است.

در واکنش با تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای نابودی کره شمالی، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز جمعه  گفت بالاترین سطح اقدام علیه آمریکا را انجام خواهد داد. 

در تحولی دیگر،ترامپ بار دیگر کره شمالی را تهدید از بین بردن به طور کامل از صحنه جهان کرد.

دونالد ترامپ پس از سخنرانی وزیر خارجه کره شمالی در سازمان ملل در شب گذشته بار دیگر کره شمالی را تهدید کرد و وعده داد که در صورتی که این کشور تهدیدهایش را عملی کند، به طور کامل ویرانش می کند.

ترامپ در توئیتی در تویتتر خود نوشت: همین الان سخنرانی وزیر خارجه کره شمالی در سازمان ملل را شنیدم: اگر افکار این مرد موشکی کوچک(رهبر کره شمالی کیم جونگ اون) عملی شود این کشور چندان دوام نخواهد داشت»

از سوی دیگر «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد که جمهوری دموکراتیک کره تلاش زیادی می کند تا توان نظامی خود را با ایالات متحده آمریکا برابر کند و توان هسته ای پیونگ یانگ صرفا عامل بازدارنده است.

وی ایالات متحده و هم پیمانانش را تشویق کرد که پیش از تحریک نظامی علیه کشورش «دو بار فکر بکنند».

این وزیر گفت که ترامپ امروز بزرگترین تهدید برای صلح است و وی را روانی و مبتلا به جنون عظمت و پادشاه دروغگویی توصیف کرد.

به همین شیوه و سبک نیز ترامپ به وزیر خارجه کره شمالی پاسخ داد  و گفت که کره شمالی نمی تواند مدت طولانی در قید حیات بماند.

از جهتی دیگر، ارتش آمریکا اعلام کرد که تعدادی از نظامیان آمریکایی و خانواده های آنها در کره جنوبی پیام هایی در موبایل های خود و در شبکه های اجتماعی درباره ضرورت خروج از کره جنوبی به شکل فوری دریافت کردند لیکن بعدا مشخص شد که این پیام ها جعلی است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی در صفحه رسمی خود در فیسبوک توضیحی داد مبنی بر اینکه چندین ابلاغیه درباره پیام هایی که آنها را دروغ توصیف کرد، دریافت کرده است که برای نظامیان آمریکایی و خانواده های آنها فرستاده شده و به آنها دستور داده شده است که مراکز خود در کره جنوبی را فورا تخلیه کنند.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی تأکید کرد که هیچ گونه پیامی در این زمینه نفرستاده است و از نظامیان آمریکایی و خانواده های آنها خواست که درباره هر گونه خبری در زمینه عملیات تخلیه از مسئولان خود بخواهند که تحقیقات انجام دهند.

ارتش آمریکا همچنین نسبت به باز کردن لینک های این چنینی هشدار داد تا از انتشار آن به شکل گسترده جلوگیری کند.

این پیام ها در بحبوحه تنشی منتشر می شود که شبه جزیره کره در پی آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و تحریم های پس از آن بر پیونگ یانگ و رزمایش های آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی کره شمالی و نیز تهدید های دوجانبه رهبران آمریکا و کره شمالی شاهد بالا گرفتن تنش است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.