مردم آلمان برای حضور در انتخابات پارلمانی پای صندوق ها رفته‌ اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد آلمانی‌ ها امروز یکشنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی و تعیین صدراعظم خود پای صندوق‌ های رای رفتند.

رای‌ گیری از ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت 18 به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

 

00

 

انتظار می‌رود «آنگلا مرکل» برای یک دوره دیگر رهبری آلمان را به دست گیرد و یک حزب راست افراطی (جایگزین برای آلمان) برای اولین بار در بیش از نیم قرن گذشته وارد پارلمان شود. 

تا واپسین ساعات شنبه‌ شب احزاب گوناگون سخت سرگرم کارزار انتخاباتی خود بودند تا در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی، رای شهروندان مردد را از آن خود کنند.

صدراعظم آلمان و رئیس حزب دموکرات مسیحی و «مارتین شولتس» رقیب انتخاباتی او از حزب سوسیال دموکرات در حوزه‌ های انتخاباتی خود بار دیگر حضور یافتند تا هواداران و رای‌دهندگان را بسیج کنند. احزاب اصلی دیگر چون دموکرات‌ آزادها، سبزها، چپ‌ ها و حزب پوپولیستی جایگزین برای آلمان نیز تا لحظه آخر به کارزار خود ادامه دادند.

 

wire-1404465-1506234878-524_634x405

 

طبق نظرسنجی‌ ها بسیاری از رای‌ دهندگان در انتخابات این دوره مردد هستند و تلاش حزب‌ های مزبور برای جلب نظر و آراء آنان نیز چشمگیر بوده است.

در آلمان احزابی که به پارلمان راه یافته‌ اند بر حسب قدرتشان و شمار کرسی‌ ها در بوندس‌تاگ (پارلمان آلمان) می‌توانند تشکیل دولت دهند. نامزد اصلی قوی‌ ترین حزب نیز معمولا پست صدراعظمی را برعهده می‌ گیرد.

از آنجایی که اتحاد حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در دوره‌ های گذشته قوی‌ ترین حزب در انتخابات بوده، نامزد اصلی آن یعنی آنگلا مرکل نیز صدراعظم و رئیس دولت فدرال در آلمان بوده است.

 

0

 

 

در مجموع 61.5 میلیون شهروند در آلمان فرا خوانده شده‌ اند تا امروز  پای صندوق‌ های رای رفته و نمایندگان نوزدهمین دوره از پارلمان این کشور را برگزینند. شمار افراد واجد شرایط رای‌ دهی 400 هزار نفر کمتر از تعداد آنان در انتخابات دوره‌ پیش (سال 2013) است.

 

000

stream_img

بر اساس نظرسنجی‌ ها، حزب دموکرات مسیحی در آخرین روزها یک تا دو درصد از آراء خود را از دست داده است. به این ترتیب، حزب صدراعظم آلمان، می‌ تواند حدود 36 درصد از آراء مردم را به خود اختصاص دهد. میزان آراء مارتین شولتس و حزب سوسیال دموکرات نیز بین 21 تا 22 درصد تخمین زده می‌ شود. نظرسنجی‌ ها برای حزب سبزهای آلمان حدود 8 درصد از آراء مردم را پیش بینی می‌ کنند و حزب چپ‌ ها نیز می‌تواند بین 9 تا 10 درصد از رای مردم را کسب کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.