زمین‌ لرزه‌ ای به قدرت 3.4 ریشتر مناطقی از کره شمالی را به لرزه‌ در آورده است. چین انفجار را عامل احتمالی این زمین‌ لرزه می‌ داند و کره جنوبی در تحقیقات اولیه آن را طبیعی برآورد کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد زلزله‌ ای به قدرت 3.4 ریشتر امروز مناطقی از کره شمالی را به لرزه در آورد.

مرکز زلزله‌ نگاری چین اعلام کرد احتمالا این زمین‌ لرزه حاصل یک انفجار بوده است.

اما موسسه هواشناسی کره جنوبی می‌‌ گوید، این زلزله بر اساس برآوردهای اولیه عاملی طبیعی داشته است. این موسسه در عین حال گفته که تحقیقات بیشتری در دست انجام است.

مرکز این زمین‌ لرزه در استان «همگیونگ شمالی» کره شمالی قرار داشت. کره جنوبی شدت این زمین‌لرزه را سه ریشتر اعلام کرده است.

پیش از این زمین‌ لرزه‌ هایی در کره شمالی رخ داده که نتیجه آزمایش‌ های هسته‌ ای این کشور بوده است. کره شمالی روز جمعه 22 سپتامبر در پاسخ به تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا هشدار داد که یک بمب هیدروژنی را آزمایش خواهد کرد.

ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود، کشورش می‌ تواند کره شمالی را «کاملا نابود» کند. این تهدید واکنشی بود به آزمایش‌ های موشکی و هسته‌ ای کره شمالی که این کشور آنها را در ماه‌ های اخیر بی‌ اعتنا به تحریم‌ های بین‌ المللی یکی پس از دیگری انجام داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.