کیم جونگ اون ساعت هایی پس از اعلام تشدید تحریم های پیونگ یانگ توسط واشنگتن تهدید کرد که ترامپ« روانی»بهای«گرانی» به دلیل تهدیدهایش علیه کره شمالی می پردازد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: کاخ کرملین روز جمعه «نگرانی شدید» خود را از بالا گرفتن تنش درباره بحران کره شمالی پس از تبادل تهدیدها میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»رهبر کره شمالی ابراز کرد.

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت که «مسکو به شدت نگران افزایش تنش درباره شبه جزیره کره در ارتباط با تبادل اظهارات رکیک و متضمن تهدیدها میان دو طرف است».وی خواستار «خویشتنداری» دوباره شد.

پسکوف افزود که « مسکو» یقین دارد که راه حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه حل مشکل با کره شمالی است» و نیز تصریح کرد که« هر گونه راه حل دیگری ممکن است پیامدهای نامطلوب و حتی فاجعه باری در پی داشته باشد».

کیم جونگ اون ساعت هایی پس از اعلام تشدید تحریم های پیونگ یانگ توسط واشنگتن تهدید کرد که ترامپ« روانی»بهای«گرانی» به دلیل تهدیدهایش علیه کره شمالی می پردازد.

ترامپ در نخستین سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل کره شمالی را تهدید به «نابودی کامل» کرد و در این سخنرانی کیم را «مرد موشکی» توصیف کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته-پنجشنبه- در سازمان ملل هشدار داد که «هیستری نظامی فقط یک بن بست نیست بلکه یک فاجعه است».

علاوه بر آن«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت که رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در مرحله آزمودن قوی ترین تحریم ها علیه کشورش توسط ایالات متحده آمرکیا و جامعه جهانی است.

این در حالی است که تیلرسون از پاسخ به این پرسش که « اگر پیونگ یانگ آزمایش هسته ای جدیدی در اقیانوس آرام انجام دهد، چه واکنشی نشان می دهد؟» طفره رفت و هشدار داد که «همه گزینه ها از جمله نظامی همچنان روی میز است».

وی افزود که تصمیم برای پاسخ دادن در اختیار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.

تیلرسون تهدید ترامپ برای نابودی کره شمالی را نشان دهنده این دانست که رئیس جمهور مسئولیت حمایت از آمریکایی را کاملا جدی گرفته است.

تیلرسون همچنین گفت که کشورش فشارها به روسیه و چین را ادامه می دهد تا بر پیونگ یانگ به لحاظ اقتصادی فشار بیشتری بیاورند.

از سوی دیگر ترامپ روز جمعه در تویتر نوشت که رهبر کره شمالی امتحان می شود و وی را دیوانه ای توصیف کرد که در گرسنه نگه داشتن ملتش یا قتل آن تردیدی نمی کند.

موضع گیری تیلرسون و ترامپ در پی آن صورت گرفت که وزیر خارجه کره شمالی«ری یونگ هو» از نیویورک امکان انجام آزمایش بمب هیدروژنی قوی تر توسط کشورش در اقیانوس آرام را مطرح کرده بود.

همچنین پس از هشدار رهبر کره شمالی درباره اینکه کاری می کند که ایالات متحده بهای سنگینی به دلیل تهدیدهای اخیر ترامپ بپردازد.رهبر کره شمالی ترامپ را «پیر دیوانه» توصیف کرد.

از سوی دیگر، چین نیز روز جمعه هشدار داد که اوضاع در شبه جزیره کره «پیچیده و حساس» شده است و پس از آن که کره شمالی اشاره به آزمایش بمب هیدروژنی بر فراز اقیانوس آرام کرد، از همه طرف ها خواست که خویشتنداری از خود نشان دهند.

دعوت پکن پس از آن صورت می گیرد که شدت جنگ کلامی میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی که ترامپ را «روانی» توصیف کرد، بیشتر شد.

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان مل«ری یونگ» وزیر خارجه کره شمالی به روزنامه نگاران گفت که پیونگ یانگ در فکر منفجر کردن بمبی هیدورژنی خارج از اراضی خود است.

در واکنش به آن سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که اوضاع در شبه جزیره کره اکنون پیچیده و حساس شده است.

«لو کانگ» در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که همه طرف های مربوطه به جای تحریک باید از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی افزود که « فقط با نزدیکی دیدگاه ها در عمل می توانند که مشکل در شبه جزیره کره را حل و به صلح و ثبات برسند».

بنابراین گزارش، چین بارها خواستار از سرگیری مذاکرات صلح در  شبه جزیره کره شد و نیز خواستار توقف آزمایش های موشک های بالستیک و هسته ای کره شمالی همزمان با توقف رزمایش های نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.