پدافند هوایی سوریه شب گذشته یک هواپیمای اسرائیلی را پس از بمباران منطقه ای در نزدیکی دمشق، سرنگون کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، دفاع هوایی سوریه در پی حمله یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی به یک مرکز در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق آن را سرنگون کرد.

برخی منابع نظامی گفتند که این هواپیما با یک موشک سرنگون شد.

هیچ کدام از منابع رسمی سوری یا اسرائیلی تا کنون درباره این حادثه اظهار نظری نکردند.

ارتش سوریه پیش از این نیز در 27 ماه می یک پهپاد اسرائیلی از نوع«درونز» را پس از حمله هوایی به منطقه ای در سوریه سرنگون کرده بود.

پیش از این برخی منابع خبری گفته بودند که جنگنده های اسرائیلی شامگاه گذشته مناطق اطراف فرودگاه بین المللی دمشق را بمباران کرده اند.

منابع خبری بامداد امروز جمعه اعلام کردند که جنگنده های اسرائیلی اهدافی را در اطراف فرودگاه بین المللی دمشق بمباران کرده اند.

پایگاه اینترنتی النشره به نقل از رسانه های اسرائیلی گزارش داد که جنگنده های این رژیم شب گذشته دست به این بمباران زده اند.

این منابع تصریح کردند جنگنده های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان فرودگاه دمشق را بمباران کردند.

هنوز مشخص نیست که چرا جنگنده های اسرائیلی دست به این حمله زده اند. از تلفات انسانی این حمله نیز جزئیاتی منتشر نشده است.

المیادین نیز اعلام کرد که برخی منابع آگاه گفتند که اطراف فرودگاه دمشق از سمت جنوب غربی با دو موشک بامداد امروز هدف قرار گرفت.

این منابع گفتند که دو موشک احتمالا توسط هواپیماهای اسرائیلی از خارج مرزهای سوریه شلیک شدند.

پایگاه اینترنتی شبکه دهم تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که برخی در شبکه های اجتماعی نوشتند که اسرائیل سه حمله به اهدافی در سوریه انجام داد اما این حملات هیچ گونه تلفاتی در پی نداشته است.

در تحولی دیگر، برخی منابع گفتند که شب گذشته صدای سلسله انفجارهایی در نزدیکی فرودگاه دمشق شنیده شده است و این صدا حکایت از حمله دوباره ارتش اسرائیل به اهدافی در نزدیکی فرودگاه دمشق دارد که متعلق به ارتش سوریه و همپیمانانش دارد که با استفاده از یک پهپاد صورت گرفته است.

در پی این حمله پدافند هوایی سوریه به سمت پهپاد اسرائیلی موشک شلیک کرده و به گفته منابع سوری این پهپاد صد در صد سرنگون شد.

برخی منابع نظامی سوری گفتند که این پهپاد با استفاده از سامانه موشکی« اس200»سرنگون شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.