نیروهای ائتلاف آمریکایی تا زمانی که دولت سوریه بتواند کانون های داعش را از بین ببرد و از ظهور تروریست های جدید جلوگیری کند، در سوریه می مانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که نیروهای ائتلاف آمریکایی از سوریه خارج می شوند.

پنتاگون تأکید کرد که نیروهای ائتلاف آمریکایی تا زمانی که دولت سوریه بتواند کانون های داعش را از بین ببرد و از ظهور تروریست های جدید جلوگیری  کند، در سوریه می مانند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز روز گذشته-چهارشنبه- به نقل از یک منبع نظامی نوشت که واشنگتن آمادگی مقدماتی خود را برای خروج از پایگاه نظامی «التنف» در جنوب سوریه اعلام کرده است.

این منبع نظامی تصریح کرد که واشنگتن به زمان خروج از این پایگاه نظامی اشاره ای نکرده است.

این در حالی است که پیش از این نیز  برخی اخبار حاکی از توافق روسیه و آمریکا مبنی بر اینکه پایگاه «الزکف» جزء مناطق اداری تابع پایگاه التنف در مرز سوریه و اردن نیست و نیروهای آمریکایی وابسته به ائتلاف بین المللی ضد داعش از این پایگاه واقع در بادیه سوریه عقب نشینی کردند.

« محمد مصطفی الجراح» سخنگوی رسانه ای گروه موسوم به«جیش مغاویر الثوره» وابسته به ارتش آزاد سوریه  گفت: بنا به توافق های بین المللی میان آمریکا و روسیه مبنی بر اینکه پایگاه الزکف از لحاظ اداری تابع پایگاه التنف نیست، نیروهای ائتلاف از پایگاه الزکف عقب نشینی کردند.

وی افزود: عقب نشینی نیروهای ائتلاف از پایگاه الزکف ضمن بندهای توافق اخیر آستانه نبود، بلکه پیش از این نشست بود که شامل عقب نشینی نیروهای ائتلاف از آن پایگاه به سمت پایگاه التنف در مرز اردن در جنوب بادیه سوریه بود.

در همین حال، گروه تروریستی داعش برای بار دوم کمک های بشر دوستانه ایران که روز گذشته به «دیرالزور» رسید را هدف قرار داد.

در حمله داعش به مناطقی در شهر دیرالزور نیز 3 غیرنظامی کشته شدند و 20 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

نیروهای هجومی ارتش سوریه و همپیمانانش نیز با حمایت هوایی روسیه پاک سازی منطقه« حویجه صکر» در دیرالزور را آغاز می کنند.

در تحولی دیگر خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس درباره استقرار نیروهای ویژه روسیه در دیرالزور که وزارت دفاع روسیه آن را در بیانیه اعلام کرد، نوشت که استقرار نیروهای ویژه روسیه در دیرالزور به نظر می رسد که «پیام هشدار» روسیه است مبنی بر اینکه نیروهای روسیه یا سوریه در صورتی که در معرض هر گونه حمله توسط نیروهای آمریکایی یا هم پیمانانش قرار گیرند مقابله می کند و مسکو« آتش را با آتش» پاسخ می دهد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند دو بار طی روزهای اخیر مواضع ارتش سوریه را گلوله باران کردند.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت که استقرار نیروهای ویژه روسیه شبح رویارویی مستقیم روی زمین میان نیروهای روسیه و هم پیمانانش از یک سو و نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا و خود آمریکا از سوی دیگر را بر می انگیزد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.