«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مسیر پیروزی انتخابات ملی یکشنبه آینده برای چهارمین دور صدر اعظمی آلمان است. این در حالی است که در نظرسنجی‌ ها به رغم کاهش محبوبیت، حزب محافظه‌ کار او همچنان پیشتاز است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه اکسپرس انگلیس در گزارشی نوشت: احتمال می رود در انتخابات پیش رو «آنگلا مرکل» برای چهارمین دوره به عنوان صدراعظم انتخاب شود؛ انتخاباتی که می تواند آینده اتحادیه اروپا را رقم بزند.

آخرین نظرسنجی که توسط روزنامه «بیلد ام سونتاگ» در روز یکشنبه منتشر شده، نشان می دهد حزب محافظه‌ کار مرکل 36 درصد از آراء را در اختیار دارد؛ در حالی که «مارتین شولتز» نماینده حزب سوسیال دموکرات و رقیب او با 22 درصد بعد از او قرار دارد.

از سوی دیگر، بنا بر نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ»، حزب «جایگزین برای آلمان» با دو درصد پیشرفت از پایان ماه اوت، اکنون دارای محبوبیت 10 درصدی است و این در حالی است که حزب دموکرات مسیحی مرکل و متحدان سوسیال مسیحی بایرن با دو درصد افت دارای محبوبیت 36.5 درصدی هستند.

با این وجود بر اساس همین نظرسنجی، اتحاد دموکرات و سوسیال مسیحی همچنان با فاصله قابل توجهی بالاتر از حزب سوسیال دموکرات چپ میانه با 22 درصد محبوبیت (دو درصد کاهش نسبت به نظرسنجی قبلی) قرار دارد. این در حالی است که حمایت‌ ها از حزب «دموکرات آزاد آلمان» به 11 درصد رسیده است.

نظرسنجی دیگری که توسط تلویزیون «آر تی ال» صورت گرفت، حاکی از آن است که اتحاد دموکرات و سوسیال مسیحی با یک درصد کاهش در هفته گذشته، 36 درصد محبوبیت دارد که این کمترین میزان حمایت از این اتحاد را از ماه آوریل نشان می ‌دهد. این در حالی است که محبوبیت حزب سوسیال دموکرات آلمان 23 درصد و بدون تغییر گزارش شد.

نظرسنجی «فرانکفورتر آلگماینه» هم نشان می ‌دهد 21 درصد از مردم بر این باورند که اتحاد دموکرات مسیحی در مقایسه با حزب سوسیال دموکرات و جایگزین برای آلمان بهترین عملکرد را در معرفی برنامه ‌های خود ارائه داده که حمایت رای دهندگان را به دنبال داشته است.

نظرسنجی فرانکفورتر نشان می ‌دهد 14 درصد از رای‌ دهندگان خواستار ادامه حاکمیت ائتلاف بزرگ فعلی هستند.

 

Angela-Merkel-1070182

 

مرکل با مشارکت 30 میلیون آلمانی فعال در انجمن‌ های داوطلب از جمله حامیان پناهجویان، با اقدامات مخالفان خود برای توهین و به چالش کشیدن اعتبار او مقابله کرده است.

مارتین شولتس با شعار مقابله با نابرابری در انتخابات حاضر شد اما در شرایطی که بیکاری در کمترین میزان خود طی چند دهه گذشته قرار دارد، این شعار در جذب گرایش مردم شکست خورد. مارتین ‌شولتس پس از کناره ‌گیری از ریاست پارلمان اروپا به مقام رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان برگزیده شد. این سیاستمدار پس از آن به عنوان کاندید حزب سوسیال دموکرات برای انتخابات پارلمانی و صدراعظمی آلمان معرفی شد.

با برتری قابل توجه حزب محافظه کار مرکل در نظرسنجی ‌ها به عنوان یک سیاستمدار حامی اروپا، انتخاب مجدد وی حرکتی به سوی اتحاد اقتصادی و سیاسی در سراسر اتحادیه اروپا خواهد بود.

احزاب محافظه ‌کار آلمان، دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، رویکردی مثبت نسبت به اتحادیه اروپا و واحد پولی مشترک این اتحادیه، یعنی یورو دارند.

«یورگ آمبروسیوس» مدیر بانک بین المللی «استیت استریت» گفت که این انتخابات برای آینده اروپا بسیاراهمیت دارد.

او گفت: «از دیدگاه شخصی من، اکنون زمان باز شدن پنجره ای است که آلمان و فرانسه می توانند محور همکاری های دو جانبه خود را احیا کنند و برنامه اروپا را پیش ببرند.»

برای بسیاری در اروپا انتخاب مجدد آنگلا مرکل می تواند سرآغاز دوره جدید همکاری ها در سراسر این قاره باشد. این رهبر آلمانی از درخواست های «امانوئل ماکرون» برای اصلاحات حمایت کرده و هر دو با ایجاد وزیر دارایی اروپایی، پارلمان منطقه یورو، بودجه مشترک منطقه یورو و سرمایه گذاری های مشترک بیشتر حمایت کرده اند.

بسیاری در گذشته اعلام کرده بودند که مرکل در صورت انتخاب مجدد، می تواند یک روند برگزیت خوب را برای انگلیس و اتحادیه اروپا تضمین کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.