در اختیار داشتن این نوع هواپیماها که فرماندهان نظامی آمریکایی برای ارتکاب کشتار و جنایت ها علیه غیرنظامیان در افغانستان و یمن به بهانه تحت پیگرد قرار دادن عناصر القاعده استفاده کردند فقط محدود به حزب الله نیست بلکه به گردان های«عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی«حماس» در نواز غزه نیز رسید و این هواپیماها در داخل ساخته می شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: شلیک موشک از نوع«پاتریوت» توسط ضد هوایی های اسرائیلی در روز گذشته-سه شنبه- به یک پهپاد پس از پرواز بر فراز حریم هوایی بلندی های «جولان» اشغالی چه بسا از نظر برخی یک خبر عادی باشد که مستحق درنگ و تأمل نیست آن هم در سایه برتری نظامی اسرائیل و لیکن اگر بدانیم که این پهپاد را حزب الله برای انجام ماموریت شناسایی فرستاده و هزینه پاتریوتی که آن را ساقط کرد دو میلیون دلار است تصویر به شکل ریشه ای فرق خواهد کرد.

مقاومت در دو شق لبنانی و فلسطینی چه در جنوب لبنان و چه در نوار غزه، این برتری نظامی آن را نمی ترساند و فقط نظام های عربی را به وحشت انداخته است. مقاومت همیشه تلاش کرده است که این برتری را به چالش کشیده و بر آن فائق بیاید و با تمام ابزارهای ساده و اراده جنگی بالا این کار کرده و می کند.

بعدا درباره معنای پرواز این هواپیما بر فراز جولان سخن می گوییم لیکن بر خود لازم می دانیم که هوش بالا و زیرکی شهید« محمد عباس» یا همان «ابوالعباس» دبیر کل جبهه آزادی فلسطین که در زندان های اشغالگران آمریکایی در عراق در سال 2003 درگذشت را یادآوری کنیم که همه جهان و به طور خاص اسرائیلی ها را دهشت زده کرد زمانی که در اوایل دهه هشتاد گروهی از فدایی ها را سوار بر یک هواپیمای بدون موتور کرد و از مرزهای شمالی فلسطین عبور کرده و در قلب پایگاه نظامی اسرائیل شبانه فرود آمد بدون آن که رادارها آن را رصد کنند.

برخی گزارش های نظامی چند روز پیش تأکید کردند که ترس بیشتر رهبران اسرائیل از این است که حزب الله از پهپادها برای حمله به میدان های گازی در دریای مدیترانه استفاده کند با اشاره به میزان پیشرفته بودن این نوع هواپیماها که در کارخانه های ایرانی ساخته شده اند یا آن که آنها را به عمق فلسطین اشغالی پر از بمب و موشک بفرستد و به نظر می رسد این روز بعید نیست.

در اختیار داشتن این نوع هواپیماها که فرماندهان نظامی آمریکایی برای ارتکاب کشتار و جنایت ها علیه غیرنظامیان در افغانستان و یمن به بهانه تحت پیگرد قرار دادن عناصر القاعده استفاده کردند فقط محدود به حزب الله نیست بلکه به گردان های«عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی«حماس» در نواز غزه نیز رسید و این هواپیماها در داخل ساخته می شوند.

در 15 دسامبر سال 2016 یک باند وابسته به دستگاه «موساد» جوانی تونسی به نام«محمد الزواری» را در شهر «صفاقس» تونس، زادگاهش، ترور کرد و بعدها مشخص شد که این مهندس تونسی باهوش به شاخه القسام در سال 2006 ملحق شد و سه بار به نوار غزه سفر کرد و یک واحد تولید پهپاد تاسیس کرد که ده ها هواپیما که «ابابیل» نامگذاری شدند را ساخت و بعد از شهادتش برای تکریم و بزرگداشت وی عکس اش روی بال های این هواپیماها قرار داده شد.

این جوان که چندین جایزه جهانی در زمینه اختراع ها در عرصه هواپیمایی به دست آورد پیشنهادهای مالی کلان از چندین طرف غربی را رد کرد و تصمیم گرفت که از هوش و ذکاوتش در خدمت مسائل عادلانه امت اش استفاده کند.

موشک های گنبد آهنین چه بسا بتوانند با برخی از همتاهای خود از نوار غزه مقابله کنند همانطور که در جنگ سال 2014 این کار را کردند لیکن قطعا نمی توانند پهپادهایی که از جنوب لبنان یا از جنوب فلسطین می آیند را سرنگون کنند و به این مساله بیشتر کارشناس های اسرائیلی اذعان دارند.

آن چه می خواهیم بگوییم این است که در حالی که رهبران عرب برای عادی سازی روابط با دولت اشغالگر اسرائیلی به دست و پا افتاده اند، در مقابل برخی انسان های شریف هستند که شب و روز برای تقویت توان نظامی مقاومت و بازگرداندن فرهنگ مقاومت به شکل قوی تر فعالیت می کنند تا به تکبر و سلطه اسرائیل پایان داده و صلح واقعی و عادلانه و دائمی برقرار کنند.

نمی دانیم چه تعداد موشک پاتریوت در تملک اشغالگران است لیکن آن چه می دانیم این است که صدها هواپیمای بدون سرنشین از نوع« درونز» یا دیگر پهپادها در حال حاضر در انبارهای مقاومت در جنوب و نوار غزه وجود دارند؛ امری که باعث ایجاد فرسایش بودجه نظامی اسرائیل شده و نیز باعث ایجاد رعب و وحشت در صفوف شهرک نشینان اسرائیلی می شود.

چه بسا بیشتر عربها این اخبار قابل توجه و معناهای آن را دنبال نکنند زیرا به جنگ های خونین تأسف بار در چندین کشور عربی سرگرم اند و حساب های شخصی سخنگوی ارتش اسرائیل در شبکه های اجتماعی را دنبال می کنند لیکن اسرائیلی ها و تحلیلگران نظامی شان به شدت این گونه اخبار را دنبال می کنند زیرا از حجم خطری که تهدیدشان می کند چه توسط این نوع از هواپیماها چه توسط صدها هزار موشک پیشرفته موجود در زرادخانه جنبش های مقاومت و حامیان آنها باخبر هستند و به خوبی این خطر را درک می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.