مکان: کارائیب/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پس از وقوع طوفان‌ های «هاروی» و «ایرما»، طوفان «ماریا» با درجه پنج (شدیدترین درجه) منطقه کارائیب را درنوردید.

بنا بر گزارش مرکز ملی طوفان‌ های آمریکا، این طوفان روز دوشنبه با شدت وزش 215 کیلومتر در ساعت آغاز شده است و می تواند فاجعه طبیعی دیگری را بوجود آورد.

این طوفان از نزدیکی کشور جزیره‌ ای کوچک دومینیکا آغاز شده و پس از گذشتن از جزایر «ویرجین» در آمریکا روز چهارشنبه به مجمع الجزایر «پورتوریکو» خواهد رسید.

«روزولت اسکریت» نخست وزیر دومینیکا در واکنشی اولیه در صفحه فیس بوک خود نوشت: «بزرگترین ترس من این است که با فرا رسیدن بامداد مشخص شود که این توفان خسارات جانی فراوان بر جا گذاشته باشد.»

مقامات جزایر ویرجین اعلام کرده اند که از ساعت 10 صبح سه شنبه به وقت محلی، مقررات منع آمد و شد در برخی از جزایری که در مسیر طوفان هستند به اجرا گذاشته خواهد شد و پیش بینی کرده اند که احتمالا برق در برخی مناطق برای هفته‌ ها قطع شود.

طوفان در دومینیکا واقع در شرق کارائیب که دارای 72 هزار نفر جمعیت است منجر به فروریختن زمین، جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به خانه‌ ها شده است.

ساکنان جزایر ویرجین و پورتوریکو که در اوایل ماه دچار طوفان ایرما شده بودند، کمتر از یک روز فرصت دارند تا خود را برای طوفان ماریا آماده کنند.

اگر طوفان ماریا همچنان قدرت و شدت خود را حفظ کند، قوی‌ ترین طوفانی خواهد بود که طی 85 سال گذشته پورتوریکو را در می نوردد. مقامات پورتوریکو از ساکنان این مجمع الجزایر خواسته اند که به سرعت به پناهگاه هایی که آماده شده است، بروند.

پورتوریکو و برخی از جزایر ویرجین در هفته‌ های گذشته از ضربه‌ های مستقیم طوفان ایرما که درجه قدرت آن نیز5 بود، در امان مانده بودند.

پیش بینی شده است که وزش بادهای شدید برای مدت هشت ساعت به همراه بارش باران تا ارتفاع 46 سانتی متر، برخی از جزایر ویرجین را تهدید کند.

مکان: کارائیب

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.