عنه و شهرهای نزدیک به آن یکی از مناطقی است که عناصر داعش در آن تمرکز کرده و از آخرین مناطق تحت اشغال داعش پس از شهر« الحویجه» در استان«کرکوک» به شمار می رود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رادیو سوا در گزارشی نوشت: نیروهای مشترک عراقی بامداد امروز سه شنبه عملیات نظامی برای بازپس گیری شهر«عنه» و منطقه« الریحانیه» در استان «الانبار» در غرب عراق از چنگ داعش را آغاز کردند.

 در این عملیات که از سه محور آغاز شد یگان هایی از ارتش عراق و الحشد عشایری با حمایت نیروی هوایی عراق و هواپیماهای ائتلاف بین المللی شرکت دارند.

 سر لشکر« عبدالامیر یار الله» معاون فرمانده عملیات مشترک  در بیانیه ای که رسانه های عراقی منتشر کردند، ابراز اطمینان کرد که «پیروزی بی تردید در راه است و دشمن سرنوشت خودش در اراضی عراق که تبدیل به گروستانی برایش شد را می داند و این دشمن ضربه های مهلکی را از نیروهای عراقی دریافت کرده و تحقیر شد آن هم پس از ان که شانس شکست خورده خود را در خاکی که از زمان خلقتش در آزادی نفس کشید، تجربه کرد».

شهر عنه که داعش از سال 2014 آن را به اشغال خود در آورده است در نزدیکی مرزهای عراقی با سوریه واقع شده است.

عنه و شهرهای نزدیک به آن یکی از مناطقی است که عناصر داعش در آن تمرکز کرده و از آخرین مناطق تحت اشغال داعش پس از شهر« الحویجه» در استان«کرکوک» به شمار می رود.

نیروهای عراقی تا کنون توانستند بیشتر شهرهای استان الانبار که از سال 2014 به اشغال داعش درآمده است را در سلسله عملیات هایی با حمایت ائتلاف بین المللی و هم پیمانان عراق آزاده کنند و آنها را از داعش بازپس گیرند.

نیروهای عراقی و الحشد الشعبی دو روز پیش نیز موفق شدند منطقه مهم «عکاشات» واقع درغرب استان الانبار را آزاد کنند.

در تحولی دیگر،  نیروی هوایی عراق با فرو ریختن هزاران اعلامیه در الحویجه، دیگر شهرها و مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش، آخرین اخطار مرگ یا تسلیم شدن را صادر کرد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ اقدام به فرو ریختن هزاران اعلامیه اخطار به تروریست های داعش خبر داد.

نیروی هوایی عراق در هر یک از شهرهای الحویجه، «الرشاد»،«الریاض» ، منطقه «العباسی»، منطقه «الزاب» و ساحل غربی «الشرقاط»، جداگانه 500 هزار اعلامیه توزیع کرد.

دراین اعلامیه ها همچنین از مردم مناطق تحت سیطره داعش خواسته شده است که اطلاعات خود را از ایستگاه های رادیویی عراق بگیرند و از دستورالعمل ها و توصیه های آن استفاده کنند.

نیروی هوایی عراق در این اعلامیه ها هم چنین به داعش برای آخرین بار جهت تسلیم شدن یا مرگ به دست نیروهای مشترک عراق اخطار داده است.

شهر الحویجه در ۵۵ کیلومتری غرب استان کرکوک در سیطره گروه تروریستی داعش قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.