در حالی که ایالات متحده آمریکا تلاش می کند که جبهه ضد ایرانی ایجاد کند برخی از کشورهای منطقه در پی محاصره و تحریم قطر توسط همسایگانش به سمت نزدیک شدن به ایران روی آورده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: ایالات متحده آمریکا نگران آینده پایگاه نظامی اش در قطر است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از مسئولان در دولت آمریکا نوشت که دولت«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نگران آینده پایگاه نظامی «العدید»آمریکا در قطر است و نیز نگران سرنوشت سرمایه های آمریکایی است که در منطقه خلیج فارس سرمایه گذاری شده است.

پایگاه نظامی العدید در قطر واقع شده است و از آن هواپیماهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش برای بمباران این گروه در عراق و سوریه به پراوز در می آیند.

این مسئول آمریکایی در ادامه گفت که این احساس به مسئولان آمریکایی دست داده است که بحران قطر باعث می شود که آمریکا نتواند هر کاری که بخواهد انجام دهد و در عمل دست و پای آمریکایی ها را می بندد.

«یوری پارمین»کارشناس روس نیز گفت که «محاصره قطر» بر سیاست های ضد ایرانی و تلاش واشنگتن برای تشکیل جبهه ضد ایرانی تأثیر منفی می گذارد و این سیاست ها را کم اثر می کند.

روزنامه روسی نیزاویسمایا گازتا نیز نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد که از سیاست ضد ایرانی چشم پوشی کند و اخیرا نیز قصد خود برای خروج از توافقنامه هسته ای با ایران را اعلام کرد.

این روزنامه روسی در ادامه نوشت: در حالی که ایالات متحده آمریکا تلاش می کند که جبهه ضد ایرانی ایجاد کند برخی از کشورهای منطقه در پی محاصره و تحریم قطر توسط همسایگانش به سمت نزدیک شدن به ایران روی آورده اند.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از صد روز پیش تا کنون قطر را به لحاظ هوایی، زمینی و دریایی به محاصره در آورده اند و تا کنون مینجی گری های منطقه ای و بین المللی برای پایان دادن به این بحران بی نتیجه مانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.