فکر افراطی مردم را جدای از ملیت، جایگاه اجتماعی ، دیانت و نژادشان جذب می کند و برای شان جذاب است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه اوبزرور در گزارشی نوشت: تروریسم عنصری است که نوجوانان از جمله افراد زیر بیست سال را به دور از ملیت، دین و نژادشان جذب خود می کند.

اوبزرور در ادامه نوشت: این مساله چیزی است که عامل مشترک عاملان حملات تروریستی است و آن اینکه جغرافیا، ایدئولوژی و شبکه های رادیکال که آنها را جذب می کند، عمرشان است.

این روزنامه در ادامه نوشت: فکر افراطی مردم را جدای از ملیت، جایگاه اجتماعی ، دیانت و نژادشان جذب می کند و برای شان جذاب است؛ همچنین معمولا آنها تحت لوای گروه هایی هستند که در بیشتر مواقع رئیس آنها نسبتا مسن است اما اکثر هواداران و عاملان عملیات گرگ های یک ویژگی مشترک دارند و آن کم سن و سال بودن آنهاست.

این روزنامه در ادامه به بازداشت نوجوان 18 ساله در پی دست داشتن اش در انفجار اخیر متروی لندن و نیز به «سلمان العبیدی»(21 ساله) عامل انتحاری که خودش را در «منچستر آرنا» منفجر کرد و 22 نفر را کشت، پرداخت و تشریح کرد که دانشمندان همچنان درباره دلایلی که این جوانان و نوجوانان را برای دست زدن به این اقدام یعنی عملیات تروریستی می کشاند، بحث و جدل می کنند به طوری که پشت این مساله مواد شیمیایی در مغز است که همچنان رو به رشد است یا به دلیل عوامل خارجی از جمله مهارت کم یا به دلیل تأثیرشان از اشخاص خاص و مشخصی است.

اوبزرور همچنین نوشت: همانطور که جوانان به شکل گسترده به گروه های راست گرای تندرو می پیوندند بسیاری از جوانان نیز به گروه های اسلامگرای تندرو می پیوندند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.