مکان: فلوریدا، آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حالی که طوفان مرگبار «ایرما» همزمان با نزدیک شدن به سواحل ایالت «فلوریدا» قدرت بیشتری گرفته، حدود 6.5 میلیون نفر از ساکنان این ایالت هشدار تخلیه دریافت کرده‌ اند.

پیش از این اکثر پیش بینی ها حاکی از آن بود که مرکز یا «چشم» طوفان ایرما شهر «میامی» در جنوب را در خواهد نوردید، اما اکنون گفته می شود این طوفان با کمی تغییر جهت به سمت غرب، با شهر «تمپا» در سواحل ایالت فلوریدا برخورد خواهد کرد.

«ریک اسکات» فرماندار فلوریدا با نزدیک شدن ایرما، به کسانی که هنوز منازل خود در مناطق خطرناک و پست را تخلیه نکرده‌ اند، هشدار داده که دیگر فرصتی برای جابجایی با خودرو به مناطق مرتفع نیست و این افراد باید فورا پناه بگیرند.

تخلیه گسترده مردم در فلوریدا اساسا از طریق دو جاده اصلی صورت می‌ گیرد. به گفته مقامات محلی در تمامی جاده‌ هایی که از ساحل فلوریدا به سمت شمال می‌ روند راه‌ بندان ایجاد شده است.

«سی ان ان» می گوید برخی از مردم برای خروج از مناطق خطرناک دست کم هشت ساعت در ترافیک معطل شده‌ اند.

در مناطق کم ارتفاع انتظار می‌ رود  آب با موج‌ های بلندی به ارتفاع دو متر وارد شهر شود و علاوه بر سیل قوی، آب اقیانوس حین بازگشت به دریا تخریب فراوانی ایجاد خواهد کرد.

در میامی و مجموعه جزایر «کی‌ وست» پلیس مقررات منع آمد و شد در طول شب برقرار کرده و با وجود این که ایرما کمی تغییر مسیر داده و احتمال می‌ رود شدت تخریب آن اکنون متوجه شهرهایی چون «تمپا» باشد، مقام‌ های «میامی» از مردم خواسته‌ اند که هرگز در طول شب از خانه بیرون نروند.

تمامی پروازهای میامی هم لغو شده است.

طوفان ایرما بامداد روز شنبه به وقت محلی به کوبا رسید. این طوفان با شدت درجه 5، که از نظر مراکز هواشناسی آمریکا قدرتمندترین درجه‌ بندی طوفان محسوب می‌ شود، بخش‌ هایی از شمال کوبا را درنوردید. گزارش‌ های اولیه حاکی است که طوفان ایرما در کوبا باعث قطع خطوط برق و قطع نخل‌ ها شده است. گفته می شود پیش از طوفان یک میلیون نفر از ساکنان مناطق ساحلی کوبا تخلیه شده و به مناطق امن منتقل شده بودند.

طوفان ایرما تاکنون دستکم باعث مرگ 22 نفر در منطقه دریای کارائیب شده است.

مکان: فلوریدا، آمریکا

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.