مسلمانان حتی در موسم حج نیز سایه تهدیدات رئیس جمهور آمریکا را بر سر خود احساس می کنند و از آن نگرانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: حتی در مقدس ترین اماکن در جهان اسلام و در مقدس ترین زمان های سال برای مسلمانان، برخی افراد نمی توانند گفت و گو درباره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را رها کنند.

این هفته موضوع اصلی گفتگوی گروهی از حجاج آمریکایی، کانادایی و انگلیسی در شهر «مکه»، رئیس جمهور آمریکا و سیاست های وی برای هدف قرار دادن مسلمانان و مهاجران بود.

«یاسر قاضی» محقق مسلمان که برای چهاردهمین بار از ایالت «تنسی» آمریکا به عربستان برای شرکت در مناسک حج آمده است، گفت: «مردم ناراحت، عصبانی و اندکی نگران هستند.»

او افزود: «هیچ کس از افرادی که من می شناسم، از شرایط فعلی یا دولت کنونی راضی نیست.»

ترامپ در رقابت های انتخاباتی خود جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا را پیشنهاد داد. وی پس از ورود به کاخ سفید، طی دستوری اجرایی ورود اتباع چند کشور با اکثریت مسلمان را به آمریکا به طور موقت ممنوع کرد اما دادگاه های آمریکا این اقدام را تبعیض آمیز خواندند و از اجرای آن جلوگیری کردند.

دولت ترامپ هرگونه نیت در زمینه تبعیض دینی را در فرمان ممنوعیت ورود اتباع چند کشور اسلامی تکذیب و اعلام کرده است هدف از آن صرفا اقدامات مرتبط با تامین امنیت ملی کشور است.

اما شعارهای تند ترامپ درمورد تهدید ناشی از «اسلام افراطی» که بخش محوری تبلیغات انتخاباتی او را نیز تشکیل می داد، این اتهامات را علیه وی مطرح کرده که باعث نفرت بیش از سه میلیون آمریکایی شده است که به دور از هرگونه خشونت به وظایف دینی خودشان عمل می کنند.

حج بزرگ ترین گردهمایی سالانه مسلمانان در جهان است. هر مسلمانی باید یک بار در طول عمر خود به این وظیفه دینی عمل کند.

هر سال بیش از 2.3 میلیون نفر از سراسر جهان در این مراسم شرکت می کنند. آنها‌ به ده ها زبان مختلف صحبت می کنند.

«عبدالعظیم زین العابدین» حاجی ای که از مالزی به عربستان سعودی آمده است، گفت رئیس جمهور آمریکا باید به حملات خود علیه مسلمانان پایان دهد.

خواهر 27 ساله زین العابدین نیز گفت که او نگران گزارش ها درباره افزایش خشونت ها علیه مسلمانان در آمریکا «آن هم تنها به این علت است که در خیابان ها حجاب بر سر دارند یا به این علت که ریش دارند».

عربستان سعودی که شهرتش در زمینه سازماندهی حج زیر سوال رفته است، از حجاج خواسته است نگرانی های سیاسی را کنار بگذارند و بر مسائل معنوی متمرکز شوند. اما اسلام هراسی موضوعی مشترک است که در هر زمانی در مناسک حج در مورد آن گفت و گو می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.