پس از آزادی شهر «تلعفر» حال نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، عزم خود را برای آزادی شهر «العیاضیه» از توابع تلعفر جزم کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد نیروهای عراقی امروز دوشنبه درگیر مبارزات سختی با بقایای عناصر داعش در منطقه «العیاضیه» در حومه تلعفر در استان نینوا هستند. گفته می شود تاکنون چندین روستا در این محور آزاد شده است.

اکنون درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش عراق در ائتلاف با نیروهای الحشد الشعبی با تروریست های داعش در شهر العیاضیه در 15 کیلومتری شمال تلعفر در جریان است.

نیروهای ارتش عراق، پلیس فدرال و نیروهای ویژه ضدتروریسم همراه با الحشد الشعبی روز یکشنبه توانستند کنترل تلعفر را پس از یک هفته عملیات باز پس بگیرند.

این عملیات همچنان ادامه دارد و انتظار می رود «حیدر العبادی» به زودی وارد این شهر شود و فتح کامل این شهر را اعلام کند. «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق هم امروز وارد شهر تلعفر شده است.

فرمانده عملیات «تلعفر می ‌آییم» پیش از این، از آزادی تمامی محله ‌های مرکز تلعفر به جز العیاضیه و روستاهای اطراف آن خبر داده بود.

به نظر می رسد شماری از تروریست های داعش از تلعفر به العیاضیه گریخته باشند. این شهر در جاده ای میان تلعفر و مرز سوریه قرار دارد و به نظر می رسد آخرین مقر داعش در این منطقه باشد.

صبح امروز دوشنبه نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق سه خودروی بمب ‌گذاری شده را که سعی داشت مانع از پیشروی نیروهای الحشد الشعبی در ورودی‌ های العیاضیه در شمال شرق تلعفر شود، منهدم کردند.

به دنبال حملات هوایی که در پشتیبانی از نیروهای زمینی صورت می گیرد، در حال حاضر دود غلیظی بر فراز العیاضیه مشاهده می شود.

شهر تلعفر که از سال 2014 در اشغال داعش است، 65 کیلومتر با مرکز شهر «موصل» فاصله دارد. تلعفر یکی از آخرین پایگاه‌ های مهم داعش در عراق پس از خروج آنها از موصل محسوب می شود. تلعفر راهی برای عبور تروریست‌ ها از سوریه به موصل و بالعکس است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.