با همکاری ارتش عراق، نیروهای بسیج مردمی موفق به ورود به شهر «تلعفر» آخرین پایگاه تروریست های داعش در استان «نینوا» شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد نیروهای عراقی روز چهارشنبه به سمت قلب تلعفر، یکی از آخرین پایگاه های داعش در این کشور پیشروی کردند.

عکاس خبرگزاری فرانسه در گزارش میدانی خود گفت زره پوش های حمل پرسنل، پر از سربازان و مبارزان الحشد الشعبی، صبح امروز به سمت منطقه «النور» حرکت کردند در حالی که جت های جنگنده در حال گشت زنی بودند.

آنها با کامیون های پارک شده در کنار جاده و همچنین تک تیراندازها و خمپاره ای مواجه شدند که تلاش داشتند سرعت آنها را کُند کنند.

نیروهای عراقی پس از گذشت شش هفته از آزادسازی شهر «موصل»، روز یکشنبه عملیات در تلعفر را آغاز کردند؛ جایی که پیش بینی می شود هزار عنصر داعش حضور داشته باشند.

آنها روز سه شنبه کنترل سه منطقه از این شهر را باز پس گرفتند، اما همچون تلاش 9 ماهه در موصل، با حملات انتحاری و بمب گذاری های داعش مواجه شدند.

«احمد الاسدی» سخنگوی ائتلاف دوجانبه الحشد الشعبی در حال مبارزه در کنار ارتش و پلیس گفت: «در روز چهارشنبه آنها در ادامه پیشروی ‌های خود روستای «ملاجاسم» را آزاد کرده و به محله «الکفاح شمالی» وارد شدند و به سمت مرکز شهر رفتند.»

وی افزود: «تمام خطوط دفاعی داعش در خارج از شهر در هم شکسته اند و نیروها از تمامی جهات به سمت داخل شهر در حال پیشروی هستند.»

سربازان می گویند همزمان با پیشروی هایشان آنها شبکه ای از تونل های زیرزمینی را که توسط تروریست ها برای فرار مورد استفاده قرار می گرفتند، کشف کرده اند.

 

پخش اعلامیه

عراقی ها در تلاش برای مقابله با حملات شگفت انگیز و برای اطلاع رسانی به شهروندان اعلامیه هایی را شبانه از طریق هوایی توزیع کردند.

سازمان بین المللی مهاجرت گفته است که از آغاز عملیات، «هزاران غیرنظامی» از تلعفر فرار کرده اند.

به گفته سازمان ملل متحد، در حدود 30 هزار غیرنظامی در دام جنگ افتاده اند.

به ‌گفته سازمان ملل، این غیرنظامیان در مناطقی در جنوب و شرق شهر کمک‌ های بشردوستانه دریافت کردند.

سازمان ملل از این نگران است که از غیرنظامیان به‌ عنوان سپر انسانی استفاده شود و در هنگام تلاش برای فرار، داعش آنها را اعدام کند.

عملیات آزادسازی تلعفر از بامداد یکشنبه این هفته با پیام «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شده است و سرعت پیشروی نیروهای عراقی در اولین روز ناظران روند تحولات امنیتی عراق را شگفت زده کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.