مکان: فونیکس، آریزونا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گروهی از معترضان به سیاست‌ های «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا در شهر «فونیکس» در ایالت «آریزونا» پس از سخنرانی وی تظاهرات برپا کردند.

در سخنرانی دونالد ترامپ، جمعیتی از حامیان وی نیز حضور داشتند. اما صد‌ها معترض آمریکایی در مقابل مرکز کنوانسیون فونیکس که پیشتر ترامپ برای هوادارانش سخنرانی کرده بود تجمع کردند که به دنبال پرتاب گاز اشک‌ آور و فلفل پراکنده شدند.

تظاهرات علیه ترامپ با ورود پلیس به خشونت کشیده شد و برخی معترضان نیز به سمت ماموران، اشیا و بطری پرتاب کردند.

روی برخی از پلاکاردهای معترضان نوشته شده بود: «ترامپ سمی» و «ترامپ را به زندان بیاندازید!»

بعد از آنکه پلیس معترضان را متفرق کرد، گروهی با پرچم‌ هایی که حاوی مطالبی علیه ترامپ بود، به خیابان ها آمدند.

این اعتراضات تنها 10 روز پس از تظاهرات خشونت‌ آمیز شهر «شارلوتزویل» در ایالت «ویرجینیا» رخ داده است که در آن فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری ها یک نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند. محکوم شدن دیرهنگام این خشونت‌ ها از سوی  ترامپ انتقادات بسیاری را علیه وی به دنبال داشت.

سخنرانی سه شنبه شب ترامپ، اولین سفر رئیس جمهور آمریکا به آریزونا بعد از پیروزی در انتخابات سال گذشته است. او در این ایالت بیشترین آراء رای دهندگان را در مقایسه با «هیلاری کلینتون» رقیب خود کسب کرده بود. در این سخنرانی، ترامپ با انتقاد از رسانه هایی چون سی ان ان گفت من یک روز بعد از تنش های شارلوتزویل موضع گرفتم اما این رسانه های جعلی گفتند چرا بعد از یک روز موضع گرفتم. 

نظر سنجی ها نشان می دهد حمایت از رئیس جمهور آمریکا در برخی از ایالت هایی که به وی رای بالایی دادند به زیر 40 درصد رسیده که این باید زنگ هشداری برای او محسوب شود.

 

مکان: فونیکس، آریزونا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.