نیروی هوایی روسیه یک کاروان بزرگ داعش را که به سمت دیرالزور در حرکت بود بمباران کرده و 200 تروریست کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای هوایی روسیه یک کاوران داعش را که به سمت «دیرالزور» در حرکت بود منهدم کرده و 200 تروریست داعشی را کشتند. این عناصر تروریستی در پی بیرون کردن آنها از جنوب«الرقه» و غرب« حمص» توسط ارتش سوریه به سمت دیرالزور در حال فرار بود. این در حالی است که ارتش سوریه و مبارزان مقاومت شهرک مهم و استراتژیک «حمیمه» در شرق استان حمص  را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های روسی گروه بزرگی از عناصر مسلح داعش را طی حرکت آنها به سمت شهر دیرالزور پس از بیرون کردن شان توسط ارتش سوریه از مناطق جنوب الرقه و غرب حمص بمباران کردند که باعث کشته شدن 200 تروریست شد. در این بمباران همچنین 20 خودرو  و تانگ داعش نیز منهدم شدند.

در این بیانیه آمده است که شکست داعش در نزدیکی شهر دیرالزور سوریه شکستی استراتژیک برای گروه های تروریستی در سوریه به شمار می رود.

در همین حال، ارتش سوریه و مبارزان مقاومت شهر حمیمه در شرق حمص را به طور کامل آزاد کردند.

این شهر پس از درگیری های شدید با داعش و کشته شدن دهها تروریست آزاد شد. همچنین یگان های مهندسی پاک سازی این شهر از بمب ها و مین هایی که تروریست ها در مناطق مختلف کار گذاشته اند را آغاز کردند.

در تحولی دیگر، صفحه های خبری و فعالان در شبکه های اجتماعی از ارتکاب دو جنایت جنگی توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در استان «الحسکه» و الرقه در شمال شرق سوریه  در روز گذشته- یکشنبه-خبر دادند.

در همین حال، نیروهای ارتش سوریه  عملیات یک گروه از تروریست ها را در مناطق هم مرز با اردن به شکست کشاندند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، تروریست ها در این عملیات که در منطقه «السویداء» شرقی انجام شد متحمل خسارات و تلفاتی شدند و ارتش سوریه آنان را تار و مار کرد.

تروریست های فراری برخی اقلام  و مواد غذایی ساخت اردن را که مورد استفاده قرار می دادند، در این منطقه به جا گذاشتند. 

ارتش سوریه هفته گذشته پرچم این کشور را برفرازگذرگاه «ابوشرشوح»، درمرزمشترک با اردن ودرحومه جنوب شرقی سویداء به اهتزازدرآورد.

درعملیات هفته گذشته نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در مناطق تحت سیطره گروه های تروریستی در استان سویداء و آزادی این مناطق به مرزهای مشترک بین این کشور و اردن رسیدند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه و حزب الله لبنان منطقه استراتژیک« قرنه شعبه عکو» در منطقه «جرود الجراجیر» در «القلمون» را آزاد کردند.

قرنه شعبه عکو به طور کامل بر منطقه جنوبی القلمون غربی اشراف دارد.

آزادی این منطقه باعث شده است که ارتش سوریه و مقاومت به طور کامل بر کوه« حلیمه» یکی از مراکز ثقل داعش در منطقه القلمون غربی به لحاظ نظامی اشراف پیدا کنند.

ارتش سوریه و مقاومت همچنین توانستند که ارتفاعات«شعبه الدواب» و «شعبه بیت شکر» در محور جنوبی القلمون غربی را آزاد کنند.

جنگنده های ارتش سوریه مواضع داعش در کوه حلیمه در القلمون غربی را به شدت بمباران کردند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در ادامه پیشروی های خود در القلمون غربی منطقه«قرنه عجلون» را در محور شمالی القلمون غربی آزاد کردند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.