مکان: سنگاپور/ منبع: سایت نیروی دریایی مالزی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ناو«جان اس. مک‌ کین» متعلق به ارتش آمریکا بامداد امروز در آب‌ های شرق سنگاپور با یک نفت‌ کش تصادف کرد.

در حالی‌ که عملیات جست‌ و جو و امدادرسانی در جریان است، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد 10 تن از ملوانان آن ناپدید شده‌ اند.

تصادف ناو جنگی و کشتی تجاری به زخمی شدن پنج نفر هم منجرشده است.

آسیب‌ هایی هم به ناو وارد شده است؛ هرچند نیروی دریایی آمریکا تاکید کرده که برای بازگشت آن به بندر به کمک کشتی دیگری نیاز نبود.

نفت‌ کشی که با ناو برخورد کرده، یک کشتی 183 متری حامل پرچم لیبریا است که علاوه بر نفت قادر به حمل مواد شیمیایی‌ است.

بنا بر بیانیه‌ ارتش آمریکا، یک کشتی جنگی سنگاپور و شماری از بالگردها و نیروهای گارد ساحلی برای امدادرسانی در محل حضور دارند.

ناو جان اس مک‌ کین که حامل موشک‌ های هدایت‌ شونده‌ است، به ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا تعلق دارد. مقر ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا، ژاپن است.

این دومین بار طی دو ماه گذشته است که یک کشتی جنگی از این ناوگان با یک کشتی تجاری، در اقیانوس آرام تصادف می‌ کند. حدود دو ماه پیش ناو «فیتز جرالد» در حالی که با پایگاه خود در ژاپن حدود 100 کیلومتر فاصله داشت با یک کشتی باربری غول‌ پیکر حامل پرچم فیلیپین برخورد کرد و از پهلو دچار آسیب جدی شد. در آن سانحه هفت ملوان آمریکایی کشته شدند.

مکان: سنگاپور

منبع: سایت نیروی دریایی مالزی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.