در حالی که تلاش ها برای پیدا کردن عناصر باند مراکشی مسئول حملات تروریستی در اسپانیا ادامه دارد همگان نگران صدها جهادی بازگشته از اراضی جنگ با داعش هستند که تهدید بزرگی برای اتحادیه اروپا به شمار می روند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه انگلیسی اوبزرور در گزارشی نوشت: صدها جهادی وابسته به گروه تروریستی داعش که به اروپا برگشته اند تهدیدی برای اتحادیه اروپا به شمار می روند.

این روزنامه نوشت: در حالی که تلاش ها برای پیدا کردن عناصر باند مراکشی مسئول حملات تروریستی در اسپانیا ادامه دارد همگان نگران صدها جهادی بازگشته از اراضی جنگ با داعش هستند که تهدید بزرگی برای اتحادیه اروپا به شمار می روند؛ تروریست هایی که به دروازه های اروپا رسیدند.

این روزنامه در ادامه نوشت: باور بر این است که نزدیک به هزار جهادی به مراکش و تونس قاچاق شدند و از میدان های درگیری که داعش دولت خلافتش را تأسیس کرد، منتقل شدند.

اوبزرور نوشت: 300 عنصر از عناصر تروریستی داعش به کشور مراکش بازگشتند و پنج نفر از این تروریست ها در ایالت «کاتالونیا» حملاتی را انجام دادند.

این روزنامه به نقل از یک فرمانده سابق در گروه تروریستی داعش نوشت که عناصر داعش که مجبور به بازگشت به کشورهای شان به دلیل شکست های داعش و از دست رفتن اراضی تحت اشغالش که روز به روز این خسارت هایش بیشتر می شود، شدند در قلب های خود نسبت به وضعی که در اروپا دارند، کینه دارند.

این فرمانده داعشی سابق تصریح کرد که نزدیک به 1600 مراکشی به گروه داعش در سوریه و عراق ملحق شدند امری که باعث شد تبدیل به بزرگترین ملیتی شوند که به داعش ملحق شوند و نیمی از آنها نیز تقریبا کشته شدند.

این فرمانده داعشی در ادامه گفت که عناصر مراکشی تبار که در فرانسه بزرگ شده اند، به دلیل تمایز  و تبعیضی که در این کشور می بینند، هرگز احساس نمی کنند که متعلق به این کشور هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.