چندان عجیب نیست اگر گروه تروریستی داعش تا پایان سال جاری میلادی شمار بیشتری از شهرهای اروپایی را مورد حمله قرار دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در مقاله ای با عنوان « جنگ علیه تروریسم را باختیم»نوشت که بسیاری در غرب دیگر نمی توانند میان دوست و دشمن تمایزی قائل شوند و این دو را از هم جدا کنند.

دیلی تلگراف نوشت: امروز باید «بارسلونا» را به فهرست شهرهایی که گروه تروریستی داعش در اروپا آنها را مورد هدف قرار داده است اضافه کرد، آن هم پس از حملاتی که این گروه در شهرهای لندن، منچستر، استوکهلم و پاریس انجام داد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: چندان عجیب نیست اگر گروه تروریستی داعش تا پایان سال جاری میلادی شمار بیشتری از شهرهای اروپایی را مورد حمله قرار دهد.

دیلی تلگراف در ادامه نوشت: پر واضح است که یک سرطانی در جهان اسلامی شیوع پیدا کرده است که دارای پیامدهایی بر مسلمانان در انگلیس است.

این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت: این سرطان دختران و پسران جوان و کم سن و سال را برای وابستگی به آن جذب می کند و آنها را تبدیل به جهادی هایی می کند و برای کشتن دیگران و کشتن خودشان آموزش شان می دهد.

 

حمله بارسلونا

روز پنجشنبه ۱۷ آگوست در  شهر بارسلونای اسپانیا رخ داد. در این واقعه یک وانت ون به خیابان لا رامبلا، در بارسلونا حمله کرده و جمعیت حاضر در پیاده‌رو را زیر گرفت بیشتر این قربانیان گردشگر خارجی بودند. در واقعه‌ای دیگر پلیس اسپانیا گفت که در شهر ساحلی کمبریلز یک خودرو جمعیت را زیر گرفت و پلیس توانست آن را خنثی کند که طی آن حداقل پنج مظنون انتحاری در این شهر توسط پلیس کشته شدند.

در جریان این حملات تا کنون دست کم ۲۰ نفر از جمله خود مهاجمان کشته و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند. دو مظنون به دست داشتن در این حادثه پس از حمله از محل متواری شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

همچنین به دنبال این حملات در اسپانیا سه روز عزای عمومی اعلام شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.