پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش میدانی میل آن ساندی از گوآم؛

در تدارک جنگ با کره شمالی+ تصاویر

گوام جزیره ‌ای کوچک واقع در اقیانوس آرام و متعلق به آمریکاست که کره شمالی اخیرا زبان به تهدید آن گشوده است. اما این جزیره کوچک اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه میل آن ساندی در گزارشی نوشت: تسلیحات بارگذاری می شوند، جت های جنگنده اف شانزده در یک ردیف در حالت آماده باش قرار دارند، و آماده هستند تا مبارزه کنند.

میل آن ساندی نخستین روزنامه ای بود که خبرنگارش «کارولینا گراهام» از دو پایگاه نظامی اصلی در گوام بازدید کرد.

 

00

 

گوام جزیره کوچکی در اقیانوس آرام است که به مکان هدف برای بحران در حال رشد بین کره شمالی و آمریکا تبدیل شده که می تواند به چشم انداز وحشتناکی برای جنگ هسته ای منجر شود.

در آخرین دور از یک سری تهدیدات فزاینده و وحشتناک، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قول داده است چهار موشک بالستیک به این جزیره شلیک کند.

همزمان که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور از شعارهای خود رنج می برد و «آتش و خشمی» را نوید می دهد که هرگز جهان به چشم خود ندیده، هفت هزار پرسنل نظامی آمریکا در این جزیره به آرامی برای نبرد آماده می شوند.

«گرگ کانتس» سخنگوی ارتش گفت: «ما دائما در حال آماده شدن هستیم. سیستم ها در اینجا هستند، ما در جای خود، و آماده هستیم.»

میل آن ساندی از پایگاه نیروی دریایی گوام و پایگاه نیروی هوایی «اندرسون» در قلمرو آمریکا و ناوگان حیاتی استراتژیک این کشور که جمعیتی بالغ بر 162 هزار نفر دارد و تنها دو هزار مایل از «پیونگ یانگ» پایتخت کره شمالی - جایی که جونگ اون تهدید کرده است که سلاح های خود را احتمالا اوایل هفته آینده به سمت آنجا نشانه می گیرد – بازدید کرده است.

تجهیزاتی که آماده شده اند، عبارتند از زیردریایی های هسته ای 1.7 میلیارد پوندی، بمب افکن های بی 1 بی لنسر که قادر به خنثی کردن موشک های زیر زمینی کره شمالی اند، کشتی های رزمی ساحلی طراحی شده برای حمله از دریا به خشکی و بزرگ ترین ذخایر سلاح های اقیانوس آرام، 7500 تن مواد منفجره و مهمات، که در ده ها پناهگاه بتنی نگهداری می شوند.

 

43184D7800000578-0-image-a-51_1502585082013

 

پایگاه دریایی گوام 15 دقیقه از مرکز توریستی «تومون» که یک منطقه شلوغ  مملو از مغازه های خرده فروشی است.

گوام در سال 1898 و طی جنگ اسپانیا و آمریکا به قلمرو آمریکا تبدیل شد. ساکنان این جزیره به آمریکا مالیات پرداخت نمی کنند و در انتخابات ریاست جمهوری رای نمی دهند، اما از بدو تولد شهروندان ایالات متحده هستند. هوای این جزیره شرجی است و باعث می شود همه، به ویژه آنهایی که یونیفرم به تن دارند، در عرض چند ثانیه پس از خروج از خودرو یا ساختمان تهویه مطبوع به شدت عرق کنند.

«شان هیل» مدیر و سرباز سابق 37 ساله گفت که از زمان آغاز بحران در روزهای اخیر کسب و کار دچار رکود شده است. او گفت: «به طور معمول در روزهای جمعه و شنبه همه جا تعطیل است اما این هفته به طور کامل تعطیل است.»

سواحلی که زمانی پر از گردشگران و عمدتا از کره جنوبی و ژاپن بود، اکنون خالی از جمعیت شده است.

چهار فروند زیردریایی اتمی از نیروی دریایی آمریکا به نام ‌های یو اس ‌اس توپکا (USS Topeka) با شناسه SSN-754، یو اس ‌اس شیکاگو (USS Chicago) با شناسه SSN-721، یو اس ‌اس اوکلاهما سیتی (USS Oklahoma City) با شناسه SSN-723 و یو اس ‌اس کی وست (USS Key West) با شناسه SSN-722 در این جزیره مستقرند که هریک حامل موشک ‌های کروز دوربرد تاماهاوک (Tomahawk) هستند.

 

4333AA8900000578-0-image-m-47_1502585054702

 

یو اس اس کورونادو هم به تازگی وارد بندر شده است. این یک کشتی جنگی ساحلی است که ساخته شده است تا امکان دسترسی سریع دریانوردان به آب های کم عمق ساحلی مانند آنهایی که در اطراف شبه جزیره کره قرار دارند را بدهد.

30 مایل آن طرف تر و در دماغه شمالی گوام، پایگاه نیروی هوایی اندرسون واقع است. اینجا همان مکانی است که هرگونه حمله کره شمالی آغاز خواهد شد.

ماه گذشته پس از آنکه کره شمالی آخرین آزمایش موشک بالستیک خود را انجام داد، دو فروند بمب افکن راهبری فراصوت آمریکایی بی1 بی لنسر پایگاه اندرسون را ترک کردند و در شبه جزیره کره به پرواز درآمدند.

تعدادی از اف شانزده ها در طول بازدید ما پرواز داشتند. هیچ جزئیاتی از این مانور به صورت عمومی منتشر نشده است، اما در روزهای اخیر مردم محلی شاهد چنین پروازهایی بوده اند.

اندرسون میزبان سیستم دفاع منطقه ای تاد است؛ سامانه چند میلیارد دلاری پیشرفته ای که به طور همزمان می تواند با چندین هدف درگیر شود.

این سامانه که پس از حملات موشکی اسکاد عراق در طول اولین جنگ خلیج فارس در سال 1991 توسعه یافت، برای سرنگونی موشک های بالستیک کوتاه، متوسط و میان برد در هنگام فرود به سوی زمین طراحی شده است. یک بمب افکن بی 1 بی لنسر هم در باند فرودگاه مستقر شده است.

آمریکا به منظور افزایش احتمال رهگیری، به ازای هر موشک بالستیک مهاجم، دو موشک پاد بالستیک به سمت آن شلیک می‌ کند که شانس شکار را افزایش می‌ هد. به گفته کارشناسان شانس آمریکایی ‌ها برای سرنگونی هریک از موشک‌ های بالستیک کره شمالی 96 درصد است. این موشک‌‌ ها به محض شلیک توسط رادارها و ماهواره‌ های نظارتی کشف و در تمام مسیر تا زمان برخورد توسط این سیستم ها تعقیب می شوند. از این رو سپر موشکی آمریکا که وظیفه دفاع از گوام را بر عهده دارد، زمان کافی برای مقابله با این موشک‌ ها را خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.