باکینگهام به دنبال به راه افتادن موجی از استعفاها در وضعیت آشفته ای به سر می‌ برد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی میل در گزارشی نوشت: کاخ باکینگهام به دنبال به راه افتادن موجی از استعفاها و کناره‌ گیری‌ ها در وضعیت نگران ‌کننده‌ و آشفته ای به سر می‌ برد.

کاملا واضح است که ملکه انگلیس شخصا دستور عزل و نصب ‌ها در کاخ‌ های سلطنتی را صادر کرده است زیرا او همزمان شرایط را آماده می‌کند تا در آینده «شاهزاده چارلز» ولیعهد انگلیس بتواند زمام امور را در دست بگیرد.

اما منابع مطلع در کاخ باکینگهام نگران هستند که به دنبال استعفای ناگهانی «سر کریستوفر جیدت» منشی ویژه الیزابت دوم و دست راست ملکه و سایر شخصیت های سرشناس در هفته گذشته «اوضاع ابهام آلودی» ایجاد شود.

یکی از درباری‌ ها می‌ گوید: «شما می توانید این شرایط را یک «قتلگاه سلطنتی واقعی» توصیف کنید.»

از جمله کسانی که برای خروج از دربار آماده می‌ شوند، شامل «ادوارد لین فاکس» و «میگوئل هد» منشی ‌های شخصی «شاهزاده ویلیام» و «شاهزاده هری» پسران ولیعهد انگلیس می ‌شوند که تا کریسمس خواهند رفت.

از سوی دیگر «ربکا دیکون» منشی شخصی «کیت میدلتون» عروس ولیعهد انگلیس هم قصد دارد از دربار خارج شود. علاوه بر این هفته گذشته مشخص شد که «سامانتا کوهن» دومین مشاور و دستیار ملکه هم استعفای خود را تقدیم کرده است.

این زلزله سیاسی در زمان حساسی رخ می دهد که ملکه 91 ساله و «شاهزاده فیلیپ» 96 ساله در حال بازنشستگی هستند و راه را برای شاهزادگان جوان تر باز می کنند.

این زلزله همچنین در واکنش به رقابت های روز افزون بین خانواده های سلطنتی - کاخ کنسینگتون که توسط شاهزادگان جوان اداره می شود، ساختمان کلارنس هاوس، و خود باکینگهام - رخ داده است.

اخیرا مشخص شده است که کاخ باکینگهام از مستند آی تی وی ویلیام و هری درباره «دیانا» که بازتاب گسترده ای داشت، اطلاعی نداشته است. و گفته شده در میان درباریان این نگرانی وجود دارد که اظهارات احساسی شاهزادگان از کنترل خارج شود.

با توجه به کناره گیری سر کریستوفر، بسیاری اکنون این سوال را مطرح می کنند که در مورد تغییرات کنونی چه کسی اکنون به ملکه مشاوره می دهد. یکی از درباریان می گوید: «فراموش نکنید که ملکه هنوز رئیس است و همیشه تصمیمات خود را بدون در نظر گرفتن مشاوره می گیرد.»

علاوه بر این به نظر می رسد که دیدگاه های او توسط شاهزاده چارلز نیز تکرار شده است. گفته می شود که ملکه از اقدامات شاهزادگان رضایت ندارد و احساس می کند ویلیام و هری به خوبی مشاوره نشده و در معرض انتقاد قرار گرفته اند.

قابل توجه است که یکی از خانوارهای سلطنتی که اوضاع باثبات تری داشته کلارنس هاوس بوده است؛ با وجودی که «کریستینا کریاکو» کارشناس باتجربه این ساختمان را ترک کرده است. او سال گذشته استعفا داد و «جولین پین» رئیس سابق بی بی سی جایگزین او شد.

باکینگهام شب گذشته در این خصوص هیچ اظهارنظری نکرد اما یک منبع گفت عزل و نصب ها به شیوه ای مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.