حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه برای بهره برداری های سیاسی است و هیچ گونه خطر نظامی ندارد.وی تأکید کرد که طرح آمریکا در سوریه به طور کامل شکست خورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک عربی در گزارشی نوشت:  «ریموند توماس» رئیس بخش فرماندهی عملیات ویژه در ارتش آمریکا گفت که مشروعیت حضور نظامی روسیه در سوریه به مسکو نفوذی می دهد که می تواند با استفاده از آن نیروهای آمریکایی را از سوریه اخراج کند.وی اشاره کرد که روسیه جای پایی در سوریه به دست آورده که قانونی تر از ایالات متحده است و از این نفوذ برای بیرون کردن و اخراج نیروهای آمریکایی از سوریه استفاده می کند.

«مهند الحاج علی» در برنامه «پرونده های داغ» در رادیو اسپوتنیک در اظهار نظری گفت که  به طور کلی استراتژی نقش آمریکا در منطقه رو به افول است و اگر به پایگاه های آمریکایی در غرب رود فرات نگاهی بیندازیم می بینیم که به لحاظ نظامی هیچ گونه خطری ندارند.

وی تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا تلاش کرد که از مجموعه ای از گروه ها استفاده کرده و از آنها برای موضع سیاسی مشخصی، تقسیم یا فدرالیسم یا هر گونه راه حل سیاسی تحمیلی به سوریه بهره برداری کند.

علی افزود که ایالات متحده آمریکا به دنبال برون رفت از بن بستی است که در منطقه در آن گرفتار شد و می خواهد که نیروهای خود را از سوریه خارج کند و حضور نیروهایش در این کشور به منظور فشار بر ترکیه است که خود ترکیه نیز به نوبه خود بر آمریکا به دلیل حضور نیروهای کرد در شمال سوریه فشار می آورد. بدین ترتیب حضور نیروهای آمریکایی در سوریه برای بهره برداری های سیاسی است و هیچ گونه خطر نظامی ندارد.

این عضو مجلس الشعب سوریه(پارلمان) در ادامه تأکید کرد که این اظهارات مسئول نظامی آمریکایی اذعان رسمی به قانونی بودن روسیه در سوریه است اما دولت سوریه منتظر اذعانی از آمریکا نمی ماند و همین بس که دولت سوریه به حضور نظامی روسیه اذعان کند و بر اساس قوانین بین المللی کشورها اجازه دارند که با یکدیگر درباره امنیت شان ائتلاف تشکیل دهند.

وی تأکید کرد که طرح آمریکا در سوریه به طور کامل شکست خورده است به همین دلیل آمریکایی ها به سمت خروج و حفظ پایگاه های خود در خلیج فارس می رود.

وی به واکنش وزارت خارجه سوریه درباره غیرقانونی بودن حضور خارجی ها در منطقه و در سوریه تأکید کرد و آن را تجاوزی دانست که سوریه حق دارد به آن پاسخ دهد.

این عضو مجلس الشعب سوریه همچنین تصریح کرد که هیچ گونه نفوذی برای آمریکا در سوریه  به دلیل هم پیمانان سوریه و در رأس آنها روسیه، وجود ندارد به همین دلیل آمریکا به دنبال برون رفت آبرومندانه ای از سوریه. آمریکا از چهل سال پیش تا کنون طمع هایی دارد.

این نماینده سوری اشاره کرد که سیاست ایالات متحده آمریکا صرفا بر اساس منافع و منفت قرار دارد و سوریه به اظهارات مسئولان آمریکایی اعتمادی ندارد و به کارهایی که در عمل انجام می دهند توجه می کنند و با آنها تعامل می کنند.

این مسئول سوری همچنین گفت که ارتش سوریه که به مدت هفت سال با تروریسم جنگید می تواند با هر گونه تجاوز خارجی یا اشغال هر نقطه از سوریه مقابله کند و همچنان توان این را دارد که جنگ هایی را در همه جبهه های سوریه به راه اندازد.

مهند الحاج علی در پایان گفت که ایالات متحده آمریکا فقط به فکر منفعت خود  است و سازمان ملل را «مزرعه خصوصی اش» می داند و منابع ملت ها و امنیت آنها را در نظر نمی گیرد و همه میثاق های بین المللی را  با توجه به اهدافش در منطقه زیر پا می گذارد و به همین دلیل به دنبال طولانی کردن مدت جنگ در سوریه به منظور فرسایش بیشتر این کشور است لیکن دولت سوریه از طریق کنفرانس های آستانه و ژنو توانست بسیاری از گروه های مسلح را کنار زده و از درگیری ها خارج شان کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.