در بیانیه ای که ارائه کنندگان این لایحه صادر کردند این نکته قابل توجه بود که گفتند بارزترین دلیل برای این تحریم ها« نصب شبکه های موشکی توسط حزب الله در طول مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی است».

 

به گزارش پایکاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: برخی از اعضای کنگره آمریکا از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات روز گذشته لایحه ای ارائه کردند که هدف از آن اعمال تحریم های جدید علیه «حزب الله» لبنان و افزایش محدودیت های توانش برای گردآوری پول، جذب نیرو و افزایش فشار بر بانک های  است که از حزب الله حمایت می کنند و نیز اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه کشورهایی که از آن حمایت می کنند و در رأس آنها ایران است.

در بیانیه ای که ارائه کنندگان این لایحه صادر کردند این نکته قابل توجه بود که گفتند بارزترین دلیل برای این تحریم ها« نصب شبکه های موشکی توسط حزب الله در طول مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی است» و این یعنی لابی یهودی حامی دولت اشغالگر در واشنگتن پشت این اقدام است زیرا این لابی منافع رژیم اسرائیل را بر هر گونه منافع دیگری از جمله منافع خود ایالات متحده آمریکا مقدم می داند.

اعمال تحریم ها علیه حزب الله چیز جدیدی نیست و در نهایت نیز هیچ فایده ای ندارد زیرا حزب الله و هوادارانش نه بنده پول هستند و نه بنده متاع دنیای فانی اند بلکه مبارزانی قوی هستند که با دشمن اسرائیلی می جنگند که اراضی را اشغال کرده و مقدسات را هتک حرمت می کند و ملتی عربی و مسلمان را از حقوقش محروم می کند.

اگر «تجاوزهای» اسرائیلی که آخرین آنها تجاوز جولای 2006 بود در شکست حزب الله و مجبور کردن اش به تسلیم شدن ناکام مانده است حالا آیا تحریم ها و تنگناهای آمریکایی و غربی می تواند به چیزی برسد که در آن هواپیماهای «اف 16» و «شبح» و تانگ های«مرکاوا» در رسیدن به آن شکست خوردند؟

اگر حزب الله لبنان زخمی های خود را در بیمارستان های اسرائیلی درمان می کرد(نویسنده این سرمقاله این را در اشاره به درمان زخمی های گروه های مسلح و گروه های تروریستی در سوریه در بیمارستان های رژیم اسرائیل گفته است) و جنگ مقاومت برای آزادی جنوب لبنان از اشغال اسرائیل به راه نمی انداخت و هزاران شهید از جمله « سید هادی حسن نصرالله» را تقدیم نمی کرد و هزاران موشک برای ضربه زدن به شهرک های یهودی نشین شلیک نمی کرد، آن وقت آمریکا برای « سید حسن نصرالله» دبیر کل اش و فرماندهان آن فرش قرمز پهن می کرد.

این تحریم ها برای حزب الله لبنان و فرماندهان و رهبران آن افتخار است و بر اصرار آنها بر پایداری و ادامه گزینه مقاومت می افزاید و عزم شان و رویارویی شان با اشغالگر را تضعیف نمی کند.

اگر نوار غزه که مساحت آن بیش از 50 مایل مربع نیست و از ده سال پیش تا کنون در معرض محاصره خفه کننده ای است و اشغالگر اجازه نمی دهد چیزی برای دو میلیون نفر از مردم شریف این منطقه  وارد شد جز چیزی که باعث شود در قید حیات بمانند، اما به رغم آن، مقاومت در این منطقه توانست سلاح و موشک های جدید بسازد و دشمن اسرائیلی را پشت سر هم شکست دهد، حالا آیا حزب الله با این گونه تحریم های اضافی تحت تأثیر قرار می گیرد؟

این یک حالت به هم ریختگی و تکبر و سلطه گری و انکار آمریکایی و اسرائیلی در واضح ترین شکل آن است و همانطور که  شهید «یاسر عرفات» رئیس فقید فلسطین  می گفت، می گوییم« ای کوه باد تو را تکان نمی دهد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.