مکان: فلسطین/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نماز جمعه این هفته در قدس اشغالی و کرانه‌ باختری رود اردن خونین بود و دست‌کم چهار شهید و حدود 400 زخمی برجای گذاشت.

به گفته‌ مقامات بهداشت فلسطینی، پس از نماز جمعه‌ دیروز تظاهرات «روز خشم» برگزار شد و درگیری‌ هایی میان فلسطینیان و صهیونیست ها در قدس شرقی روی داد که چهار شهید بر جای گذاشت. این درگیری‌ ها همچنین به زخمی شدن حدود 400 تن در این شهر و نیز در کرانه‌ باختری انجامید. حال شماری از مجروحان وخیم است.

به گفته‌ مقامات فلسطینی یک جوان 17 ساله فلسطینی در محله‌ «التور» و یک جوان 18 ساله فلسطینی دیگر در محله‌ «راس العمود» به ضرب گلوله شهید شده‌ اند. 

آنچه باعث برگزاری این تظاهرات خونین شد، خشم فلسطینی ها از اقدام رژیم صهیونیستی در تعبیه‌ دستگاه‌ های فلزیاب در ورودی‌ ها به مسجد‌ الاقصی است. 

رژیم صهیونیستی همچنین ورود مردان زیر 50 ساله فلسطینی را به این منطقه ممنوع کرده است. 

در روزهای گذشته این منطقه آبستن درگیری ها بود. هزاران جوان فلسطینی که اجازه ورود به آنجا را نداشتند، در خیابان‌ ها به عبادت پرداختند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است که «دونالد ترامپ» هر چه زودتر در این موضوع مداخله کند و رژیم صهیونیستی را وادارد که دستگاه‌ های فلزیاب در اطراف مسجد الاقصی را برچیند.

مکان: فلسطین

منبع: خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.