پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پای درد دل یک ایرانی مسلمان ساکن آمریکا؛

امنیت و برابری آرزوی مسلمانان در آمریکا است

حجابی که بر سر دارم، مرا نسبت به خطرات مختلفی از جمله توهین، بی احترامی و حملات فیزیکی غیرمسلمانان آسیب پذیر می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «مه‌لقا بافهم» ساکن ایالت کالیفرنیا آمریکا در گزارشی به گوشه ای از مشکلات مسلمانان در این کشور پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ بر قدرت پرداخت؛مشکلاتی که تا کنون ادامه یافته و گسترش پیدا کرده است.

 مه لقا بافهم نوشت:«فوبیا (ترس) از گروه های مختلف مذهبی و نژادی اما رادیکالی همواره وجود داشته است؛ از ک ک ک (کو کلاکس کلان: گروه پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی) گرفته تا القاعده و داعش. پس از حادثه 11 سپتامبر هنگامی که برج های دوقلو در عملیاتی با رهبری «بن لادن» فرو ریختند، مسلمانان در سراسر جهان به اهدافی برای خشونت های ناشی از تنفر تبدیل شده اند تا جایی که حتی بسیاری از آنها جانشان در معرض خطر قرار گرفته است. ترویج اسلام هراسی در حقیقت کمک به گروه های تروریستی نظیر داعش است که ایدئولوژی کاملا متفاوت از اسلام دارند. وقایعی مانند 11 سپتامبر باعث نفرت پراکنی نسبت به اسلام می شود که دینی طرفدار صلح و بسیار مورد احترام است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور تازه به قدرت رسیده آمریکا با ارائه اطلاعات غلط در مورد اسلام، تنها هراس بیشتری در دل  غیر مسلمانان و مسلمانان ایجاد می کند.

به عنوان یک دختر مسلمان ایرانی که در آمریکا زندگی می کند، من باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهم تا بتوانم امنیت خود را چه در داخل و چه در خارج از خانه تامین کنم. حجابی که بر سر دارم، مرا نسبت به خطرات مختلفی از جمله توهین، بی احترامی و حملات فیزیکی غیرمسلمانان آسیب پذیر می کند. شخصا به دلیل اینکه من ساکن ایالت «کالیفرنیا» هستم و جمعیت مسلمان این ایالت بیشتر است، احساس امنیت بیشتری می کنم. به دلیل اقامت جمعیت زیادی از مسلمانان در کالیفرنیا و تلاش های آنها برای از بین بردن دیدگاه های منفی در مورد اسلام، غیر مسلمانانی که در کالیفرنیا زندگی می کنند، شناخت بیشتری از اسلام واقعی و اعتقادات و باورهای مسلمانان دارند. این بدان معنا نیست که خشونت های بر مبنای تنفر هرگز در این ایالت دیده نمی شود، بلکه در مقایسه با دیگر ایالت ها کمتر است. برعکس، در ایالت هایی مانند «آلاباما» که اکثر ساکنان آن حامی ترامپ هستند، اقدامات نژادپرستانه علیه سیاهپوستان و مسلمانان بیشتر به چشم می خورد.

 یک بار پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ هدف خشونت قرار گرفتم و اسلام هراسی را از نزدیک لمس کردم. یک روز زمانی که در خودروی پدرم نشسته بودم و از کالج به خانه باز می گشتم، راننده ای تلاش کرد به خودروی ما به ویژه در سمتی که من نشسته بودم، ضربه بزند، زیرا من روسری بر سر داشتم. خوشبختانه او نتوانست به ما آسیبی وارد کند، اما باعث شد که من همیشه در هنگام خروج از خانه محتاط تر باشم. والدین من برای جلوگیری از هر گونه خطرات احتمالی این چنینی هیچگاه اجازه نمی دهند من تنها – حتی با دوستانم – از منزل خارج شوم. آرزوی من این است که روزی آسوده خاطر و به تنهایی بیرون بروم و ببینم که با من هم مانند دیگر آمریکایی های غیرمحجبه عادی رفتار می شود. من تنها کسی نیستم که خشونت های ناشی از نفرت را شاهد بوده ام؛ بسیاری از دوستان من نیز شعارهای نفرت انگیز، مانند تروریست و تروریسم نژادپرستانه را تجربه کرده اند. اگرچه موارد اسلام هراسانه بسیاری وجود دارد، اکثریت مردم آمریکا نیز به مسلمانان احترام می گذارند و می خواهند بدانند که این مذهب واقعا چیست. یک روز زمانی که من روی نیمکتی در کالج نشسته بودم، مردی با گشاده رویی کنار من آمد و مهربانانه و با احترام با من گفت و گو کرد و از حجاب من استقبال کرد. او نحوه برخورد با ما را به دلیل شعارهای ضد اسلامی ترامپ دانست و گفت که باید با ما هم مانند دیگر آمریکایی ها رفتار شود. سخنان او بسیار به دل من نشست زیرا در کشوری که به مسلمانان به چشم غریبه ها دیده می شود، افرادی هم هستند که به ما ابراز دوستی می کنند و خواستار جایگاه واقعی مان در این کشور هستند.

مهم نیست که در آمریکا چه اتفاقی رخ می دهد. وظیفه من و دیگر مسلمانان در این کشور است که قوی بمانیم و با تبلیغات منفی رسانه ای مبارزه کنیم؛ زیرا با وحدت، ما می توانیم هر کاری را انجام دهیم و امیدواریم روزی شاهد آن باشیم که با ما مسلمانان همانند دیگران رفتار شود».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.