آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی از تخریب بخش تاریخی شهر «العوامیه» در شرق عربستان نسبت به اوج‌ گیری خشونت در این منطقه هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: دولت عربستان با تخریب محله تاریخی «المسوره» در شهر العوامیه در شرق عربستان سعودی که دست‌ کم 400 سال قدمت دارد و همچنین حمله به ساکنان آن، تنشی را که در سال ‌های اخیر پیوسته وجود داشت، شدت می ‌بخشد.

در ماه مه سال جاری سازمان ملل نسبت به تخریب خانه‌ ها در این محله اعتراض کرد اما مقامات عربستان مدعی شدند که نابودی این محله برای نوسازی آن و ارتقاء استاندارد زندگی ساکنانش صورت می ‌گیرد.

«منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در مصاحبه با آسوشیتدپرس مدعی شده است: «تروریست ‌ها در العوامیه فعالیت مسلحانه خود را افزایش  داده‌ اند.»

به گفته شاهدان عینی، حضور گسترده نیروهای امنیتی با خودروهای زرهی در این شهر، اوضاعی مشابه حکومت نظامی را تداعی می ‌کند.

در درگیر‌ی ‌های سال جاری میلادی در العوامیه،  دست ‌کم شش نظامی و شماری از شهروندان عادی از جمله شیعیان کشته شدند. اکثر این درگیری‌ ها در هفته‌ های اخیر، پس از آغاز تخریب محله المسوره رخ داده است.

به گفته سخنگوی پلیس، یک کارگر تبعه آسیای جنوبی نیز که در عملیات ویران کردن خانه ‌ها شرکت داشت، کشته شده است.

اعتراض ‌های شیعیان العوامیه پدیده تازه‌ ای نیست، اما پس از دستگیری و اعدام «شیخ نمر النمر» روحانی سرشناس شیعه و از رهبران حرکت های اعتراضی علیه حکومت، افزایش پیدا کرده است.

شیخ ‌نمر پیوسته به تبعیض علیه شیعیان در عربستان اعتراض می‌ کرد و از جانب مقامات عربستان به تحریک فتنه طایفه‌ ای و دعوت به قیام مسلحانه متهم شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.