راهپیمایی روز قدس امسال در تهران و سایر استان‌ های ایران بار دیگر توجه رسانه های خارجی را به خود جلب کرد و این رسانه ها این رویداد را پوشش گسترده دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، راهپیمایی روز جهانی قدس امروز با حضور پرشور ایرانیان در بیش از 800 شهر ایران و 85 کشور خارجی برگزار شد و توسط رسانه های خارجی پوشش داده شد.

این حضور گسترده، در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای پیدا کرده است:

 

شین هوا: ایرانیان حمایت خود را از فلسطینیان نشان دادند

خبرگزاری شین هوای چین گزارش داد صدها هزار ایرانی در همبستگی با فلسطینیان راهپیمایی روز قدس را برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که تداوم اشغالگری های اسرائیل را محکوم می کرد.

مقامات ارشد دولتی و مسئولان این کشور نیز در راهپیمایی ها شرکت داشتند.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، در سخنانی پس از برگزاری این راهپیمایی در تهران تصریح کرد: «در حافظه قرن اخیر پدیده ای شوم تر از ماجرای ایجاد رژیم صهیونیستی نداریم که بر اساس نقشه شیطانی بود و جنایانی مانند دیر یاسین، غزه، کفر قاسم و صبرا و شتیلا و حرم ابراهیمی الخلیل و آواره نمودن ملت از سرزمین خود را مرتکب شدند که در تاریخ نظیر ندارد.»

 

المنار: طوفان انسانی در تهران و 900 شهر ایران

شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی اعلام کرد که صبح امروز در تهران پایتخت ایران و بیش از 900 شهر دیگر راهپیمایی بزرگی به مناسبت روز جهانی قدس برای حمایت از مساله فلسطین برگزار شد.

ایرانی ها از ساعت های اولیه امروز صبح به خیابان ها آمدند تا در مراسم روز جهانی قدس شرکت کنند و شعار« مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و « مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل» سر داده و خشم خود را از تروریسم و اشغالگری و قتل کورکورانه ملت قهرمان فلسطین نشان دادند.

 

یمن پرس: روز همبستگی ایرانیان با ملت فلسطین

خبرگزاری یمن پرس در گزارشی نوشت: میلیون ها ایرانی با راهپیمایی در خیابان های شهرهای مختلف این کشور با فلسطینیان ابراز همدردی و همبستگی کردند و اشغالگری و جنایات رژیم اسرائیل که دهه هاست ادامه دارد را محکوم کردند.

این راهپیمایی ها هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. 

در تهران و دیگر شهرها و روستاها شعار مرگ بر اسرائیل سر داده شد و پرچم های این رژیم سوزانده شد.

بنیانگذار انقلاب اسلامی این روز را روز قدس نامگذاری کرده است.

در روز چهارشنبه نیز رهبر معظم انقلاب بر ضرورت این روز تاکید کردند.

 

 

المیادین: راهپیمایی گسترده در تهران و دیگر شهرهای ایران

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که به مناسبت روز جهانی قدس راهپیمایی گسترده ای در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شده است.

این شبکه تلویزیونی همچنین بخشی از سخنان «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را نیز منتشر کرد که گفت:عملیات موشکی اخیر ما علیه داعش در سوریه در زمان مناسب صورت گرفت.

المیادین همچنین نوشت که شرکت کنندگان در روز جهانی قدس در تهران پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

همچنین در راهپیمایی های روز قدس در ایران علیه عربستان شعار داده شد.

 

 

نیویورک تایمز: تظاهرات ضد اسرائیلی با نمایش موشکی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: راهپیمایی ضد اسرائیلی در سراسر ایران برگزار شد. شعار «مرگ بر اسرائیل» شعار اصلی ایرانیان در این راهپیمایی بود و آنها خواستار توقف اشغالگری های اسرائیل شدند.

در دیگر شهرهای ایران نیز راهپیمایی های مشابهی برگزار شد.

ایران در این راهپیمایی همچنین سه موشک زمین به زمین خود را به نمایش گذاشت. در مراسم روز قدس امسال موشک ‌های «ذوالفقار» که در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران به مواضع داعش در «دیرالزور» سوریه شلیک شد، به نمایش درآمد. در این مراسم موشک قدر نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

ایران هر ساله در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از فلسطین اعلام می دارد و اقدامات اسرائیل را محکوم می کند.

 

 

آسوشیتدپرس: نمایش قدرت موشکی ایران در روز قدس

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ایرانیان راهپیمایی ضد اسرائیلی را در سراسر کشور برگزار می کنند. در این راهپیمایی، تظاهرات کنندگان اشغالگری های اسرائیل را محکوم کردند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در مسیرهای مختلف به سمت محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران حرکت کردند. در دیگر شهرها نیز راهپیمایی های مشابهی برگزار شد.

ایران همچنین سه موشک زمین به زمین خود از جمله ذوالفقار را که در حمله اخیر به داعش در سوریه پرتاب شده بود، به نمایش گذاشت.

در این راهپیمایی های ضد اسرائیلی، ایران حمایت خود را از فلسطین اعلام می دارد و بر اهمیت قدس برای مسلمانان تاکید می کند.

 

ترند: آغاز مراسم روز قدس در ایران/ فریاد مرگ بر اسرائیل

خبرگزاری ترند آذربایجان در گزارشی نوشت: مردم ایران راهپیمایی روز قدس را آغاز کردند.

مردم در گروه ها و تجمعات گسترده در بیش از 800 شهر از صبح امروز راهپیمایی روز قدس را آغاز کرده اند.

آنها پلاکاردهایی ضد اسرائیل در دست دارند و شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

روز قدس توسط آیت‌الله خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بنیان نهاده شده و مردم هر ساله در این روز به ظلمی که اسرائیل به مردم فلسطین می کند، اعتراض می‌ کنند اما در این تظاهرات مردم شعارهایی را در حمایت از مردم کشورهایی که توسط آمریکا یا دیگران سرکوب شده‌ اند نیز سر می‌ دهند.

 

جروزالم پست: امروز ایرانیان علیه اسرائیل شعار می دهند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی درباره روز قدس مدعی شد که انتظار می‌رود ده‌ ها هزار نفر در این راهپیمایی در ایران مشارکت کنند.

در این راهپیمایی ایرانیان علیه اسرائیل شعار می دهند.

این مراسم که هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌ شود، در دیگر کشورهای عربی و اسلامی نظیر عراق، یمن و ترکیه هم برگزار می‌ شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.