کشورهای حاشیه خلیج فارس که قطر را تحریم کرده اند زیان های اقتصادی گسترده ای تا کنون متحمل شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اقتصادی «بلومبرگ» در گزارشی نوشت: سرمایه گذاری های کشورهای حاشیه خلیج فارس که تصمیم به قطع روابط خود با قطر گرفته اند با توجه دستوراتی که کشورهای شان برای تحریم دوحه صادر کرده اند، با مشکل اساسی در بازار قطر مواجه شده اند به رغم آن که قطر در این زمینه هیچ گونه اقدام انتقامجویانه ای انجام نداده است.

بلومبرگ در گزارش خود نوشت: شرکت های بزرگ کشورهای تحریم کننده قطر معامله های تجاری خود را در بازار قطر از دست دادند و محاصره اعمال شده بر قطر نتیجه برعکس داده و شروع به محاصره خود کشورهای حاشیه خلیج فارس محاصره کننده و تحریم کننده قطر یعنی بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی کرده است.

در این گزارش آمده است: قطر با ایران، ترکیه و چند کشور دیگر  برای تأمین مواد غذایی و آب خود مذاکراتی را انجام داده است.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است: شرکت شکر «الخلیج» بزرگترین شرکت پالایش شکر در جهان که در امارات است یکی از مهمترین شرکت های زیان دیده از محاصره قطر است.

فهرست زیان دیدگان احتمالی محاصره قطر توسط کشورهای بحرین، امارات و عربستان شرکت هایی مانند شرکت جهانی«دریک اند سکل» را شامل می شود که دفتر آن در دبی است.این شرکت که بیش از 10 درصد از ارزش خود را در بازار در سال جاری از دست داد، پروژه ای در قطر به ارزش 500 میلیون درهم(معادل 136 میلیون دلار) دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.