پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

آخرین وضعیت میدانی غرب موصل؛

موصل در آستانه آزادی کامل+ تصاویر

با آزادی چندین روستا و محله دیگر در موصل، سه روستا تا پاکسازی نهایی این شهر از وجود تروریست های داعش باقی مانده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از عراق نیوز، نیروهای عراقی در ادامه عملیات ضد داعش در بخش غربی موصل شش روستای دیگر را از وجود تروریست های داعش آزاد کردند.

«عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات «نینوا می آییم» اعلام کرد: نیروهای لشکر ۱۵ پیاده ارتش عراق روستاهای «الزرنوک»، «شیخ قره العلیا»، «المهافیف»، «دام سنجار»، «تل خیمه» و «بغله» در غرب موصل را آزاد کردند.

وی افزود: نیروهای عراقی پرچم عراق را بر بالای ساختمان های مناطق آزاد شده به اهتزاز درآوردند.

این در حالی است که نیروهای عراقی پیش از آن محله مهم «الزنجیلی» در غرب موصل را آزاد کرده بودند.

سرلشکر «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق امروز شنبه در بیانیه ‌ای اعلام کرد که محله الزنجیلی به طور کامل از اشغال تروریست‌ های داعش آزاد شده است.

در این بیانیه‌ آمده است: «نیروهای پلیس فدرال عراق پس از آزادسازی این محله، پاکسازی خیابان‌ ها و خنثی‌ سازی مین ‌ها را آغاز کرده‌ اند.

بنا بر این گزارش، نیروهای عراقی همچنین یک کارگاه بزرگ تجهیزات ساخت موشک را نیز کشف کرده ‌اند و همزمان در حال خارج کردن غیر نظامیان از مناطق الزنجیلی و «الشفاء» و انتقال آنها به مناطق امن هستند.

با آزادسازی این منطقه، صرفا سه منطقه «باب سنجار»، «الشفاء» و «الموصل القدیمه» در اشغال داعش باقی مانده است.

پیشتر فرماندهان نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) اعلام کرده بودند که تا پایان ماه مبارک رمضان، عملیات آزادسازی بخش غربی موصل به پایان می رسد.

در 9 ماه گذشته نیروهای بسیج مردمی بیش از دو هزار تروریست داعشی را به هلاکت رسانده و بیش از 300 روستا و چندین شهرستان را آزاد کردند.

عملیات موصل از اکتبر 2016 (مهر ماه) گذشته آغاز شده است.

عراقی ‌ها بعد از حدود 100 روز از شروع این عملیات شرق موصل را به‌ طور کامل آزاد و عملیات آزادسازی بخش غربی این شهر را از 20 فوریه (یکم اسفند) شروع کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.