یک روز پیش از آنکه «جیمز کامی» رئیس پیشین اف بی آی در کنگره علیه «دونالد ترامپ» شهادت دهد، یک نماینده دموکرات در نظر دارد پیش نویس طرح استیضاح ترامپ را ارائه کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «ال گرین» نماینده ایالت «تگزاس» که نخستین نماینده دموکرات کنگره بود که ماه گذشته در صحن مجلس خواستار استیضاح رئیس جمهور شد، قصد دارد در کنفرانس خبری امروز چهارشنبه در کنگره گام های قانونی بعدی را در این راستا بردارد.

ال گرین سه شنبه شب در بیانیه ای گفت: «این کار ممانعت از اجرای عدالت است. این کار اصرار بر ممانعت از اجرای عدالت صرف نظر از شهادت جیمز کامی علیه ترامپ است. این کار جلوگیری از اجرای عدالت بدون در نظر گرفتن یافته های هر تحقیقاتی است.»

رهبران ارشد دموکرات در کنگره به طور خاص از اعضا خواسته اند تا بر روی استیضاح ترامپ در حال حاضر مانور ندهند. آنها این استدلال را مطرح کرده اند که برای کشف جزئیات بیشتر در مورد رئیس جمهور و اقدامات تیم وی باید اجازه داد تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

«نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس روز دوشنبه در برنامه «دیدگاه» در شبکه ای بی سی گفت: «هنگامی که بحث استیضاح مطرح می شود من به همکاران و دوستانم همان چیزی را می گویم که قبلا می گفتم: هر آنچه که بیان می کنید باید بر اساس اطلاعات، قانون و حقایق باشد. شما می توانید حدس بزنید اما باید بر اساس حقایق و قانون و چگونگی هماهنگی با آنها باشد.»

به گفته دو تن از دستیاران ارشد حزب دموکرات، گرین برای اقدام بیشتر علیه ترامپ و معرفی رسمی اتهامات وی در کنگره به پلوسی و یا دیگران هیچ اخطاری نداده است.

نماینده دموکرات تگزاس اعلام کرد که پس از درخواست های عمومی وی برای استیضاح، او پست های صوتی و پیام های تهدید آمیزی را دریافت کرده و به سی ان ان گفت که پلیس کنگره در حال بررسی این پیام ها است.

گرین در طول سخنرانی ماه مه خود در صحن مجلس اشاره کرد: «این موضع گیری من است. این اعتقاد من است. این جایی است که من ایستاده است. من موضع خود را تغییر نمی دهم. رئیس جمهور باید استیضاح شود.»

او همچنین توضیح داد که این آغاز این روند بود. او گفت: «استیضاح الزاما به معنای مجرم خواندن رئیس جمهور نیست. این روند به معنای طرح اتهاماتی علیه رئیس جمهور است. این کار شبیه اعلام جرم است.»

این تلاش ها در آستانه شهادت جیمز کامی تبانی احتمالی تیم ترامپ و مسکو صورت می گیرد.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد ندارد با توسل به امتیاز اجرایی خود، از برگزاری جلسه شهادت کامی در کنگره جلوگیری نماید.

پیش از برکناری کامی از ریاست اف بی آی در ماه میلادی گذشته، وی روند تحقیقات اف بی آی پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و هرگونه تبانی احتمالی میان تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات مسکو را هدایت می کرد.

لازم به ذکر است که رؤسای جمهور آمریکا می توانند با توسل به امتیاز اجرایی خود، ارائه اطلاعات از سوی کارکنان دولت به هر مقام ذیربط را ممنوع نمایند.

چنانچه ترامپ با توسل به این امتیاز اجرایی، ادای شهادت کومی در مجلس سنا را ممنوع می کرد؛ احتمال اینکه دولت وی در تلاش برای پنهان نگه داشتن اطلاعات مربوط به روابط احتمالی تیم انتخاباتی خود با مقامات مسکو است، با قوت بیشتری مطرح می گردید.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که کامی قصد دارد در جلسه شهادت خود در کنگره، پیرامون مکالماتش با رئیس جمهور آمریکا و اعمال فشار از سوی وی برای متوقف ساختن تحقیقات اف بی آی پیرامون «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید صحبت کند.

از زمان برکناری کامی از ریاست اف بی آی، این نخستین باری است که وی در برابر کمیته اطلاعاتی مجلس سنا به ادای شهادت می پردازد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.