سلسله پیشروی ها در محور غربی شهر موصل همچنان ادامه دارد. پیشتر فرماندهان عراقی از پایان عملیات آزادسازی این محور تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داده بودند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از عراق نیوز، در حالی که عملیات آزادسازی موصل به آخرین سنگر و استحکامات داعش نزدیک می شود، یک فرمانده ارشد نیروهای ویژه ارتش عراق گفت که داعش در حال حاضر کنترل تنها چهار کیلومتر مربع در غرب موصل را در اختیار دارد.

«عبدالغنی الاسدی» فرمانده بخش مبارزه با تروریسم ارتش عراق در بیانیه هایی در وب سایت الصباح الجدید گفت که که بخش مبارزه با تروریسم در حال حاضر در انتظار ورود نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع و نیروهای ارتش برای پیوستن به نیروهایشان هستند و از شمال شهر قدیمی موصل را محاصره کرده اند.

اسدی گفت: «چالش اصلی که نیروها در موصل با آن روبرو هستند وجود تعداد زیادی از غیر نظامیان در مناطق پرازدحام با خانه های کوچک و چسبیده به هم است.»

هفته گذشته، سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا گفت که داعش کنترل کمتر از 10 کیلومتر مربع از سرزمین های غرب موصل را در اختیار دارد.

 صندوق کودکان سازمان ملل هشدار داده است که حدود 100 هزار کودک در موصل به دلیل جنگ نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با داعش در وضعیت خطرناک هستند.

«پیتر هاوکینز» نماینده یونیسف در عراق در بیانیه ‌ای اعلام کرد: این سازمان گزارش‌ های هشدار دهنده ‌ای درباره مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان دریافت کرده است.

هاوکینز آمار مشخصی درباره مرگ کودکان اعلام نکرد اما وی پیش ‌بینی کرد که حدود 100 هزار کودک دختر و پسر هنوز در مناطق تحت کنترل داعش قرار داشته و در وضعیت بسیار خطرناک زندگی می ‌کنند.

او از همه طرف ‌های درگیر در جنگ خواست که در راستای تعهداتشان به قوانین بشردوستانه از کودکان محافظت کرده و آنها را در وضعیت جنگی قرار ندهند.

این در حالی است که سلسله پیشروی نیروهای الحشد الشعبی در محور غربی شهر موصل همچنان ادامه دارد. نیروهای این گروه در عملیات خود به سمت مرزهای سوریه و عراق سه روستای استراتژیک «ثری الاویسط»، «وام ضباع» و «السادة الزوبع» را در محور غربی موصل آزاد کردند.

نیروهای حشد شعبی با آزادسازی این روستاها مسیر پیشروی خود به سمت مرزهای مشترک با سوریه را هموار کردند.

پیشتر فرماندهان عراقی از پایان عملیات آزادسازی محور غربی موصل تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داده بودند.

حمله نظامی برای بازپس گیری موصل در اکتبر 2016 آغاز شد.

نیروهای عراقی توانستند پس از سه ماه جنگ کنترل شرق موصل را در ژانویه امسال به دست بگیرند. عملیات در بخش غربی این شهر نیز در اواسط ماه فوریه آغاز شد.

در ادامه تصاویری از خط مقدم جبهه موصل که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، مشاهده می کنید:

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.