مکان: ملبورن، استرالیا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در جریان گروگان‌ گیری در شهر «ملبورن»، یک شهروند استرالیایی و فرد مسلحی که در محل بود، کشته، و سه تن از ماموران پلیس نیز زخمی شدند.

سه مامور پلیس در تیراندازی متقابل با مهاجم زخمی شدند. او به ضرب گلوله کشته شد. گروگان به سلامت آزاد شده است.

«گراهام اشتون» رئیس پلیس ایالت «ویکتوریا» گفت که قربانی کشته شده یک کارمند ساختمان بود که در آنجا بود.

نخست‌ وزیر استرالیا اعلام کرده است پلیس این کشور گروگان‌ گیری مرگبار در جنوب شهر ملبورن را یک «عملیات تروریستی» می داند. داعش ادعا کرده است فرد مسلحی که در جریان این رویداد کشته شده، یکی از «سربازان» آن گروه بود.

پلیس ملبورن در ساعت چهار صبح روز دوشنبه پس از وقوع یک انفجار، در جریان واقعه گروگان‌ گیری قرار گرفت. پس از رسیدن ماموران، آنها با جسد یک مرد در ورودی ساختمان مجتمع مسکونی که واقعه در آن رخ داده، روبرو شدند. مرد مسلحی نیز، زنی را به گروگان گرفته بود. در پی تیراندازی، فرد گروگان‌ گیر کشته شده و سه مامور پلیس نیز زخمی شدند.

هویت گروگانگیر «یعقوب خیری» عنوان شده و نیروهای امنیتی می‌گویند نام او در ارتباط با اتهام‌ های مربوط به طرح حمله به یک پایگان نظامی در شهر «سیدنی» در سال 2009 مطرح شده بود.

«مالکوم ترنبال» نخست‌وزیر استرالیا می‌ گوید «این حمله تروریستیِ شوکه‌ کننده توسط یک مجرم شناخته‌ شده انجام شده؛ مردی که به تازگی و با عفو مشروط آزاد شده‌ بود. این یک جنایت بزدلانه است».

نخست وزیر استرالیا گفت که این حادثه باعث نگرانی های جدی درباره سیستم آزادی های مشروط می شود. او گفت: «چگونه این مرد به طور مشروط آزاد بود؟ او سابقه طولانی خشونت داشت. سابقه خیلی طولانی خشونت. اینها مسائل مهمی است و استرالیایی ها باید اطمینان یابند که کسانی که تهدیدی برای امنیت آنها هستند به طور مشروط آزاد نمی شوند.»

پلیس ایالت ویکتوریا می‌ گوید در حال تحقیق در مورد ادعاهای مطرح‌شده است. سربازرس پلیس این ایالت گفته «ما از ادعاهایی که آنها مطرح کرده‌ اند خبر داریم. اما آنها هر وقت اتفاقی می‌ افتد و ما متوجه می‌ شویم، ادعا می‌ کنند کار آنها است».

نیروهای پلیس همزمان در حال تحقیق در مورد یک تماس تلفنی با یک شبکه تلویزیونی استرالیا هستند که در آن مردی ادعا کرده بود این حمله با داعش در ارتباط است.

«یعقوب خیری» 29 ساله سومالیایی‌ تبار بود و پرونده جنایی سنگینی نیز داشت. او در زمان حمله در عفو مشروط به‌سر می‌ برد؛ هر چند هنوز مشخص نیست عفو مشروط در ارتباط با کدام‌ یک از محکومیت‌ های او صادر شده بود.

مکان: ملبورن، استرالیا

منبع: خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.