پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

شمارش معکوس برای برکناری ترامپ از قدرت آغاز شد

روزهای ترامپ اندک شده است و در این تردید داریم که وی پس از آن که با تهور و حماقتش از همه خطوط قرمز عبور کرد و ایالات متحده را به مانند یکی از شرکت های ساخت و ساز که در تملک دارد، مدیریت کرده و می کند، تا عیدهای میلادی آینده در کاخ سفید بماند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به خروج آمریکا از توافقنامه پاریس درباره آب و هوا پرداخت و نوشت: اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دور نخست ریاست جمهور خود را به مدت چهار سال کامل کند، به احتمال زیاد ایالات متحده آمریکا خودش را بدون دوست یا هم پیمان به ویژه در جهان غرب که رهبری اش می کند، می بیند.

دستوری که ترامپ برای خروج کشورش از توافقنامه پاریس درباره آب و هوا که در راستای عمل کردن به یکی از وعده های انتخاباتی اش امضا کرد، یک فاجعه زیست محیطی به وجود می آورد که ضررهای فاجعه باری به کره زمین و در عین حال نسل های آینده وارد می کند.

این دستور کوته بینانه بازتاب دهنده انزواگرایی و خودخواهی است که به منافع آمریکا خدمت نمی کند و باعث نمی شود آمریکا عظمت خود را بار دیگر به دست آورد و باعث می شود که در صندلی های عقبی و نه صندهای رهبری در جهان قرار گیرد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به حق درست می گفت زمانی که به این اقدام با این گفته واکنش نشان داد:«این توافقنامه که ماه دسامبر سال 2015 با حضور رهبران و نمایندگان 194 کشور دیگر امضا کرد فقط به لطف رهبری آمریکا بر عرصه بین المللی،عملی شد».

این خروج از توافقنامه پس از تلاش های گسترده برای رویارویی با بحران گرم شدن زمین منجر به انزوای آمریکا و انتقال رهبری جهان به رهبران اروپا و چین به شکل مشترک در این زمینه می شود.

ترامپ می خواهد بار دیگر در این زمینه مذاکره شود و به شکلی از توافق رسیده شود که در خدمت ایالات متحده آمریکا و اقتصادش باشد لیکن اروپا رک و پوست کنده به وی گفت که  مذاکرات دیگری بر سر توافقنامه صورت نمی گیرد...حالا ترامپ برود از آب اقیانوس بخورد.

بخش قضایی آمریکا دستورهای نژادپرستانه ای که ترامپ برای جلوگیری از ورود مسلمان شش کشور به آمریکا صادر کرد را خنثی کرد  بعید نمی دانیم در سایه طرح و اقدام ده ها ایالت و شهر آمریکایی برای برگزاری جنبش مقاومت در برابر این دستور جدید و وعده آنها مبنی بر اینکه آمریکا پیشرفت در زمینه محلی به سمت اقتصاد سبز و حفظ محیط زیست را ادامه می دهد و نیز در سایه جنبش مقاومتی که سه ایالت بزرگ یعنی«نیویورک»، «واشنگتن» و «کالفورنیا» که یک پنجم جمعیت آمریکا را شکل می دهند، در نهایت امر آمریکایی ها بر این سیاست انزواگرایانه ویرانگر رئیس جمهور احمق آمریکا پیروز می شوند.

ترامپ طناب دار سیاسی را برای خود و به شکل سریعی آماده می کند و چه بسا اقدامش برای خروج از این توافقنامه آب و هوا آغاز شمارش معکوس برای سرنگونی وی از مقامش  پیش از آن کشورش و همه بشریت را نابود کند، به شمار می رود.

روزهای ترامپ اندک شده است و در این تردید داریم که وی پس از آن که با تهور و حماقتش از همه خطوط قرمز عبور کرد و ایالات متحده را به مانند یکی از شرکت های ساخت و ساز که در تملک دارد، مدیریت کرده و می کند، تا عیدهای میلادی آینده در کاخ سفید بماند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.