انفجار شدیدی ناشی از حمله انتحاری با یک خودروی بمب‌ گذاری شده در ساعات پر رفت و آمد صبح امروز چهارشنبه، محله دیپلماتیک «کابل» پایتخت افغانستان را لرزاند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، صبح امروز انفجار شدیدی در محله «وزیر اکبر خان» از کابل روی داد که کاخ ریاست جمهوری و شماری از سفارتخانه ‌های خارجی در آن واقع است.

برخی از منابع خبری محل انفجار را نزدیک سفارت آلمان و عامل انفجار را یک خودرو بمب ‌گذاری شده گزارش کرده‌ اند.

دود غلیظی در آسمان محل انفجار دیده می‌ شود. تصاویری نیز از تلاش ماموران امدادرسانی و مردم عادی برای انتقال زخمی ‌ها به مراکز درمانی منتشر شده است.

گزارش های اولیه حاکی از آسیب به چندین دستگاه خودرو و همچنین ساختمان‌ های نزدیک محل انفجار است. شدت انفجار به حدی بود که شیشه های خانه هایی که صدها متر دورتر از محل انفجار بودند، شکست و درهای تعدادی از خانه ها از جا کنده شد.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که این انفجار بیش از 50 کشته و زخمی داده است. به گفته او، خودرو بمب‌ گذاری شده احتمالا یک تانکر آب یا تانکر تخلیه فاضلاب بوده است.

وی افزود: « انفجار به اندازه ای شدید بود که بیش از 30 خودرو یا آسیب دیده یا به طور کلی تخریب شده اند.شیشه پنجره های فروشگاه ها، رستوران ها و سایر ساختمان ها نیز در شعاع یک کیلومتری محل وقوع انفجار فرو ریخته اند.»

پیشتر «اسماعیل کاوورسی» رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت افغانستان شمار کشته شدگان را تا آن زمان 9 نفر و شمار زخمی‌ ها را 84 گزارش کرده بود. زخمی ‌های این انفجار به بیمارستان‌ ها منتقل شده‌ و تحت درمان قرار گرفته ‌اند.

هنوز کسی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته و مشخص نیست که هدف اصلی آن چه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.