کره شمالی یک سامانه ضدهوایی جدید را که قرار است به تولید انبوه برسد، با حضور رهبر خود آزمایش کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد پیونگ یانگ پس از یک توقف چند هفته ای از آخرین آزمایش موشکی، سامانه تسلیحاتی ضد موشکی جدیدی را آزمایش کرد.

در حالی که تنش ها در ماه های اخیر در شبه جزیره کره بالا گرفته است، رسانه های کره شمالی گزارش دادند ارتش این کشور یک سامانه ضد هوایی جدید در حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی آزمایش کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ((KCNA اعلام کرد کیم جونگ اون در آزمایش نوع جدیدی از سامانه تسلیحاتی هدایت شونده ضدهوایی که با هدف ردیابی و منهدم کردن اهداف مختلف پروازی در جهات مختلف طراحی شده است، شرکت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی مشخص نکرد که این آزمایش دقیقا در چه زمانی صورت گرفته است. گفته می شود، این سامانه ضد موشکی توسط «آکادمی علوم دفاعی ملی» کره شمالی توسعه داده شده که تحت تحریم قرار دارد.

طبق گزارش KCNA پیونگ یانگ پیش از این در آوریل سال 2016 همین سامانه ضدهوایی را آزمایش کرده بود. در آن زمان در عملکرد سامانه اشکالاتی ظاهر شد اما این بار کیم جونگ اون شاهد آن بود که تمام اشکالات این سامانه کاملا برطرف شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود پس از این آزمایش کیم جونگ اون از کارایی و دقت سامانه ردیابی و انهدام اهداف هوایی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است، ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان ساخت: «این جنگ ‌افزار که کارآمدی آن به‌ طور واقع تائید شده، باید به ‌طور گسترده، برای استقرار در سراسر کشور، تولید شود تا رویای وحشیانه دشمن برای فرمانروایی بر آسمان و رجزخوانی، برآورده نشود».

در این اواخر رهبر جوان کره شمالی در آزمایش های متعددی  که این کشور با ماهیت های نظامی انجام داده، حضور داشته است.

یکشنبه گذشته نیز کیم جونگ اون بر آزمایش یک موشک بالستیک میان‌ برد نظارت کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایش موشکی هفته گذشته کره شمالی را نیز محکوم و مقامات این کشور را به تشدید تحریم ها تهدید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای که به اتفاق آرا اعضای این شورا از جمله چین تنها متحد پیونگ یانگ تصویب شد، از کره شمالی خواسته شد از انجام آزمایش های هسته ای و بالستیکی جدید خودداری کند و هر چه زودتر از طریق اقدامات محسوس تعهد صادقانه خود را برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای نشان دهد.

کره شمالی که تلاش می کند به موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و با توان هدف گیری خاک آمریکا دست یابد، تاکنون پنج آزمایش هسته ای انجام داده که دو مورد از آنها مربوط به سال 2016 است. طی سال‌ های گذشته و از زمان روی کار آمدن سومین رهبر از خاندان کیم در کره شمالی، پیونگ ‌یانگ سه بار دست به آزمایش نظامی هسته ‌ای زده است و بنابر گزارش «مرکز مطالعات راهبردی و بین ‌المللی»، بیش از 70 موشک با برد کم ‌تر از دو هزار کیلومتر و بیشتر از دو هزار کیلومتر نیز پرتاب کرده ‌است. این پرتاب‌ ها تقریبا چهار برابر بیشتر از آزمایش‌ های موشکی ثبت ‌شده تا پیش از به قدرت رسیدن کیم جونگ ‌اون است.

برخی از کارشناسان با استناد به تصاویر ماهواره ای می گویند کره شمالی برای انجام ششمین آزمایش هسته ای خود آماده شده است.

سماجت کره شمالی در پیگیری برنامه های هسته ای و موشکی خود و اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که واشنگتن آماده است به تنهایی و با توسل به زور مسئله کره شمالی را  حل کند، تنش های موجود در شبه جزیره کره را به شدت افزایش داده است.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داده است که توسل به جنگ‌ افزار هسته ای، با واکنش موثر آن کشور رو به ‌رو خواهد شد.

برخی سیاستمداران کره جنوبی اخیرا از پیشنهاد متوقف کردن استقرار تاد در ازای متوقف شدن آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی سخن گفته ‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.