پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تحلیل سی ان ان از نخستین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا؛

هیاهوی سفر ترامپ و همسرش+ تصاویر

اقدامات بانوی اول آمریکا در نخستین سفر خارجی اش و نحوه ارتباط وی با شوهرش بسیار جلب توجه می کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: در حالی که نخستین سفر خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور و ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا به پایان رسیده است و این زوج به واشنگتن بازگشته اند، هیاهوهای در خصوص این سفر به راه افتاده است.

دست دادن با رئیس جمهور جدید فرانسه در سرفصل جنجال ها قرار دارد. سخنرانی ترامپ در اجلاس ناتو به همان اندازه در خاطر می ماند که بی ادبی وی برای هل دادن نخست وزیر مونته نگرو برای ایستادن در ردیف جلوی رهبران جهان در عکس یادگاری پایان این نشست در خاطر می ماند. این مرد نابالغ و خام کسی نیست به جز ترامپ.

اما این سفر به ویژه در مورد ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا چهار ماه پس از آغاز به کار دولت شوهرش ناگفته هایی وجود دارد.

از لحظه ای که او از هواپیما در عربستان سعودی پیاده شد، روشن بود که او به کمد لباس هایش فکر می کند و از تاکتیک دیپلماسی مد بهره می برد که برای «میشل اوباما» سلف او به خوبی موثر واقع شد. لباس مشکی او که توسط «استلا مک کارتنی» طراح آمریکایی طراحی شده، به صورت آگاهانه شبیه به یک عبا - لباس بلند و گشاد سنتی زنان مسلمان در منطقه - بود.

ملانیا

در سرزمین های اشغالی او لباس سفید به تن داشت؛ رنگی که توسط برخی از یهودیان مقدس، و نماد پاکی و صلح در نظر گرفته می شود. وی برای دیدار با پاپ توری سیاه رسمی برای حجاب سر استفاده کرد. در شهر «بروکسل» او کت و شلوار قهوه ای مایل به زرد بر تن داشت که برند «دولچه اند گابانا» بود.

ملانیا

واضح است که استراتژی وی، بستن یک چمدان مخصوص برای هر رویداد در سفری 9 روزه، و زمان صرف کردن برای کسب اطلاعات از مقامات وزارت خارجه بوده است. او در روز جمعه نیز در تور اطراف شهر «سیسیل» ایتالیا کتی گرانقیمت به ارزش 51.500 دلار بر تن داشت که آن هم از پیش حساب شده بود.

ملانیا

این سفر همچنین پیام هایی در مورد اینکه بانوی اول چه نوع فردی است و اینکه چگونه با شوهرش در تعامل است، داشت.

«آنیتا مک براید» که زمانی به عنوان «لورا بوش» رئیس دفتر بانوی اول وقت در کاخ سفید خدمت کرده است، می گوید: «من می دیدم که هر بار چگونه او با علاقه زیادی از هواپیما خارجی می شد. او به عنوان همسر رئیس جمهور از هواپیما ظهور می کرد و به طور کامل برای ایفای نقش خود آمادگی داشت.»

ملانیا برنامه خود را داشت و پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد که او بازدیدهایی مستقل از شوهرش خواهد داشت.

مک براید می گوید: «البته وی به عنوان بانوی اول در سفرهایی مانند این، او خودش کارهایش را انجام می دهد اما او تا آنجا پیش رفت که نشانه هایی از خود پیش از ترک محل بگذارد.

چند سرمایه گذاری انفرادی بانوی اول – دو مورد در بیمارستان کودکان که وی در آنجا زمانی را صرف رنگ آمیزی، خواندن کتاب، حتی لبخند زدن در زمان گرفتن عکس های سلفی با بچه ها صرف کرد - مجاورت کامل با شخصیت شوهرش داشت که علاوه بر بازدید از خاورمیانه، در اولین اجلاس خود در ناتو و گروه هفت حضور داشت.

مک براید می گوید: «او در حال حاضر نشان داده است که اگر چه سخنرانی های عمومی ممکن است چیزی نباشد که او به طور کامل با آنها احساس راحتی کند، اما اقدامات او واقعی هستند. او به وضوح و بسیار با دقت آنچه را که می خواست انجام دهد و جایی که می خواست برود، انتخاب می کرد تا سازگار با انواع فعالیت های او در داخل آمریکا باشد.»

مک براید اضافه می کند که ملانیا حتی ممکن است در صحنه جهانی، به عنوان کسی که در اسلوونی بزرگ شده و دوران بزرگسالی خود را در خارج از کشور سپری کرده، راحت باشد.

او به هر دلیلی در تمامی مواردی که در کانون توجه بوده، خوب ظاهر شده است به جز در آن لحظه غیر منتظره ای که در سرزمین های اشغالی اجازه نداد شوهرش دستش را بگیرد و دستش را پس زد. این حرکت به سرعت جلب توجه کرد، با این حال با توجه به اینکه وی 12 سال است با شوهرش است، به گونه ای توجیه شد.

ملانیا

مک براید می گوید: فرش قرمز (روی باند) در فرودگاه سرزمین های اشغالی انتظار می رود گنجایش چهار نفر را داشته باشد. ترامپ اندکی از زنش جلوتر می رود و ملانیا جا می ماند. و زمانی متوجه می شود که دیگر دیر شده و زنش از این کار او رنجیده است.

در باقی مانده سفر، زن و شوهر بیشتر دست یکدیگر را می گیرند. عصر روز جمعه وی عکسی را در صفحه شخصی خود منتشر می کند که نزدیک شوهرش در هنگام غروب خورشید ایستاده است.

«کیت اندرسن براور» مورخ و از عوامل سی ان ان  می گوید: «من فکر می کنم این واقعیت دارد که هیچ کس واقعا نمی داند ارتباط میان آنها چگونه است.»

براور گفت: «من فکر می کنم این واقعیت دارد که آنها تنها زوجی هستند که به عنوان رئیس جمهور و بانوی اول جدا از هم زندگی می کنند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.