در حمله افراد مسلح ناشناس در جنوب مصر 25 مسیحی کشته شدند. در این حمله 20 مسیحی دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، در حمله افراد مسلح ناشناس به دو اتوبوس و یک کامیون حامل قبطی ها (اقلیت مسیحیان مصری)در استان«المنیا» 25 نفر از قبطی ها کشته شدند.

افراد مسلح ناشناس به کاروان خودروهای حامل قبطی ها که به سمت یک دیر در این استان می رفتند آتش گشودند و 25 نفر را کشته و 20 نفر دیگر را زخمی کردند.

پیش از این رسانه های مصری از کشته شدن 24 نفر و زخمی شدن 16 قبطی خبر داده بودند.

استاندار استان المنیا نیز گفته بود که آمار اولیه قربانیان یک جاده صحرایی در صحرای غربی مصر در المنیا 23 کشته و 25 زخمی است.

وزارت کشور مصر در واکنش به این حمله نیز اعلام کرد که قربانیان قبطی در راه رفتن به دیر «الانباء صموئیل» در المنیا بودند که مورد حمله قرار گرفتند.

خبرنگار المیادین در قاهره نیز گفت که نزدیک به 25 نفر در این حمله کشته و 20 نفر زخمی شدند؛ حمله ای که توسط شش فرد مسلح صورت گرفت.

این خبرنگار افزود که احتمال افزایش شمار کشته های این حادثه به دلیل وخامت حال برخی از زخمی زیاد است.

در همین حال، رسانه های مصری نیز اعلام کردند که 10 فرد مسلح که برخی از آنها لباس نظامی به تن کرده بودند، با استفاده از یک خودروی زره پوش کاروان قبطی ها را متوقف کردند و پس از بردن همه دارایی های آنها و آن چه داخل خودروها بود به سمت شهروندان قبطی به شکل بی هدف آتش گشودند.

این رسانه ها افزودند که در میان قربانیان این حادثه شماری کودک و مرد دیده می شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی مصر قبطی ها

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.