تشویقی که ترامپ در عربستان و سرزمین های اشغالی شاهد بود دلیل موفقیت این سفر نیست بلکه معنایش این است که هر چه سعودی ها و اسرائیلی از وی خواستند به آنها داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه گاردین در سرمقاله خود نوشت: «دونالد ترامپ» در سفر خود به خاورمیانه ثابت کرد که لیاقت رهبری داخل و خارج را ندارد.

در این سرمقاله آمده است که رئیس جمهور آمریکا از سفرش به خاورمیانه و اظهار نظرها و عکس هایی که درباه این سفر منتشر شد، تلاش کرد برای سرپوش گذاشتن بر مشکلاتش در کشورش استفاده کند؛ مشکلاتی نظیر افزایش علامت سووال ها درباره روابط ستاد تبلیغات انتخاباتی اش با روسیه و بودجه ای که تدوین کرده است که این بودجه تدابیر سختی علیه فقرا در آمریکا اتخاذ کرده است و برخی ناظران در مفید بودن و کارآیی بودن آن تردید دارند.

در ادامه سرمقاله گاردین آمده است که ترامپ تلاش کرد که اشتباه های بزرگی را مرتکب نشود به همین دلیل کنفرانس های مطبوعاتی خود را لغو کرد اگر چه زمانی که از یادبود هولوکاست در سرزمین های اشغالی بازدید کرد آن را عالی توصیف کرد.

در این سرمقاله آمده است که رئیس جمهور آمریکا توصیف شنیع خود از اسلام از جمله این توصیف اش که اسلام دین تنفر است را تغییر داد و این جمله را به جای آن گفت که اسلام یکی از بزرگترین ادیان در جهان است.

در سرمقاله روزنامه گاردین آمده است:تشویقی که ترامپ در عربستان و سرزمین های اشغالی شاهد بود دلیل موفقیت این سفر نیست بلکه معنایش این است که هر چه سعودی ها و اسرائیلی از وی خواستند به آنها داد.

در این سرمقاله آمده است: ترامپ عربستان را شریک آشکار در مبارزه با تروریسم دانست این در حالی است که یک سال پیش گزارشی در آمریکا صادر شد که در آن آمده است احتمال ارتباط میان حکومت عربستان سعودی و انتحاری هایی که حملات یازدهم سپتامبر را انجام دادند، وجود دارد.

در پایان سرمقاله گاردین آمده است: دونالد ترامپ در سرزمین های اشغالی نیز خواستار مذاکرات میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها شد بدون آن که از «بینامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل بخواهد که امتیازی به فلسطینی ها بدهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.