در حالی که پیشروی ها در شهر موصل همچنان ادامه میابد، عناصر داعش همچنان به جنایات خود ادامه می دهد و برای بقا، دست و پا می زند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت عراق نیوز در گزارشی نوشت: پس از هفت ماه درگیری نفس گیر برای آزادسازی شهر «موصل»، عناصر داعش در گوشه شمال غربی شهر محاصره شده اند و فرماندهان عراقى و نیروهای ائتلاف مى گویند تا آزادسازی کامل این شهر زمان کمی باقی است.

«حیدر العبادی» نخست ‌وزیر عراق دستور مشارکت پلیس فدرال این کشور را در عملیات آزادسازی مناطق باقی ‌مانده در اشغال گروه تروریستی داعش در کرانه راست شهر موصل صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، تنها محله های «الصحه الاولی»، «الشفاء»، «الزنجیلی»، و «موصل قدیم» در اشغال داعش است.

داعش تنها کنترل 4 کیلومترمربع از منطقه قدیمی شهر موصل را در اختیار دارد.

با توجه به شرایط خاص شهر موصل و اینکه عملیات آزادسازی این شهر از روز 26 مهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بسیاری تصور می‌کردند با آغاز عملیات موصل، یک عملیات فرسایشی دیگر آغاز شده است و حتی آزادسازی ده ‌ها روستا در حومه «قیروان» نیز کسی را متقاعد نمی ‌کرد که این شهر نیز با همین سرعت، آزاد شود. اما این اتفاق افتاد.

در حالی که پیشروی ها همچنان ادامه میابد، عناصر داعش همچنان به جنایات خود ادامه می دهد و برای بقا، دست و پا می زند. در تازه ترین اقدام، تروریست های تعدادی از اسیران را با شلیک به سرهایشان کشته اند. تروریست‌ها در حالی دست به چنین اقدامات غیرانسانی می ‌زنند که بیش از 90 درصد شهر موصل را از دست داده ‌اند.

«شاکر جودت» رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرده است ده ها موشک مدرنیزه شده گراد به سوی مواضع داعش در غرب موصل شلیک شده است. عملیات اجرا شده، هشداری برای تروریست ها در خصوص آغاز مرحله پایانی نبرد برای آزاد سازی موصل بود.

عملیات آزادسازی موصل از 17 اکتبر (26 مهر) و با مشارکت ده ‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز بخش شرقی موصل را به‌ طور کامل آزاد کردند. نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از 19 فوریه (1 اسفند) شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی عراق داعش موصل

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.